Τοποθέτηση εμπειρογνώμονα για τα αρχαία του Μετρό Θεσσαλονίκης
ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΙΑΛΙΟΣ
Καθήκοντα εμπειρογνώμονα για τις αρχαιολογικές ανασκαφές στο Μετρό της Θεσσαλονίκης αναλαμβάνει ο Μιχάλης Τιβέριος, ομότιμος καθηγητής του ΑΠΘ.
Η τοποθέτηση του κ. Τιβέριου εκφράζει την αισιοδοξία της εταιρείας Αττικό Μετρό για την εξεύρεση λύσης, καθώς μέσα στις επόμενες ημέρες οι αρχαιολογικές ανασκαφές στο έργο πρόκειται να διακοπούν. Εν τω μεταξύ, ο Σύλλογος Εργαζομένων στο Μετρό της Θεσσαλονίκης στράφηκε την Τετάρτη ενάντια στην πρόσληψη τεχνικού συμβούλου για το έργο, μια σύμβαση ύψους 22,1 εκατ. ευρώ.
Οπως αναφέρεται στην απόφαση πρόσληψης του κ. Τιβέριου, μέχρι στιγμής η Αττικό Μετρό έχει εξαντλήσει τους πόρους της αρχικής και της πρώτης συμπληρωματικής σύμβασης για αρχαιολογικές εργασίες, ύψους 110,4 εκατ. ευρώ, ενώ διέθεσε ακόμα 42,8 εκατ. ευρώ για την ολοκλήρωση του αρχαιολογικού έργου (τα οποία έχουν, πλέον, εξαντληθεί). Η δεύτερη συμπληρωματική σύμβαση, ύψους 25 εκατ. ευρώ, έχει εγκριθεί αλλά δεν έχει υπογραφεί, λόγω της άρνησης της κοινοπραξίας να συναινέσει πριν βρεθεί μια συνολική λύση για το έργο.
Ο κ. Τιβέριος (ο οποίος ήταν και μέχρι πρόσφατα μέλος του δ.σ. του ΚΑΣ) αναλαμβάνει, λοιπόν, να οργανώσει το προσωπικό που εμπλέκεται στις αρχαιολογικές εργασίες του κύριου έργου και της επέκτασης προς Καλαμαριά, να διασφαλίζει τη σωστή διαχείριση των ευρημάτων, να γνωματεύει για την εκτέλεση των ανασκαφών και να συμμετέχει σε αυτοψίες, εφόσον ζητηθεί. Η σύμβασή του είναι διετής και δεν θα υπερβεί τις 48.000 ευρώ (συν ΦΠΑ).
Αρκετά... ακριβότερη είναι η σύμβαση για την πρόσληψη τεχνικού συμβούλου για το Μετρό της Θεσσαλονίκης, ύψους 22,1 εκατ. ευρώ. Σε επιστολή τους προς την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, ο σύλλογος των εργαζομένων στο έργο χαρακτηρίζει τη σύμβαση «πρωτοφανή σε κόστος και σε αριθμό εργαζομένων». «Οι εργαζόμενοι, μέσω του συμβούλου, αναμένεται να ξεπεράσουν σε αριθμό τους μηχανικούς της Αττικό Μετρό που απασχολούνται στα έργα του Μετρό Θεσσαλονίκης και γεννάται το εύλογο ερώτημα ποιον ακριβώς θα συμβουλεύουν», υποστηρίζουν.
Καθήκοντα εμπειρογνώμονα για τις αρχαιολογικές ανασκαφές στο Μετρό της Θεσσαλονίκης αναλαμβάνει ο Μιχάλης Τιβέριος, ομότιμος καθηγητής του ΑΠΘ.
Η τοποθέτηση του κ. Τιβέριου εκφράζει την αισιοδοξία της εταιρείας Αττικό Μετρό για την εξεύρεση λύσης, καθώς μέσα στις επόμενες ημέρες οι αρχαιολογικές ανασκαφές στο έργο πρόκειται να διακοπούν. Εν τω μεταξύ, ο Σύλλογος Εργαζομένων στο Μετρό της Θεσσαλονίκης στράφηκε την Τετάρτη ενάντια στην πρόσληψη τεχνικού συμβούλου για το έργο, μια σύμβαση ύψους 22,1 εκατ. ευρώ.
Οπως αναφέρεται στην απόφαση πρόσληψης του κ. Τιβέριου, μέχρι στιγμής η Αττικό Μετρό έχει εξαντλήσει τους πόρους της αρχικής και της πρώτης συμπληρωματικής σύμβασης για αρχαιολογικές εργασίες, ύψους 110,4 εκατ. ευρώ, ενώ διέθεσε ακόμα 42,8 εκατ. ευρώ για την ολοκλήρωση του αρχαιολογικού έργου (τα οποία έχουν, πλέον, εξαντληθεί). Η δεύτερη συμπληρωματική σύμβαση, ύψους 25 εκατ. ευρώ, έχει εγκριθεί αλλά δεν έχει υπογραφεί, λόγω της άρνησης της κοινοπραξίας να συναινέσει πριν βρεθεί μια συνολική λύση για το έργο.
Ο κ. Τιβέριος (ο οποίος ήταν και μέχρι πρόσφατα μέλος του δ.σ. του ΚΑΣ) αναλαμβάνει, λοιπόν, να οργανώσει το προσωπικό που εμπλέκεται στις αρχαιολογικές εργασίες του κύριου έργου και της επέκτασης προς Καλαμαριά, να διασφαλίζει τη σωστή διαχείριση των ευρημάτων, να γνωματεύει για την εκτέλεση των ανασκαφών και να συμμετέχει σε αυτοψίες, εφόσον ζητηθεί. Η σύμβασή του είναι διετής και δεν θα υπερβεί τις 48.000 ευρώ (συν ΦΠΑ).
Αρκετά... ακριβότερη είναι η σύμβαση για την πρόσληψη τεχνικού συμβούλου για το Μετρό της Θεσσαλονίκης, ύψους 22,1 εκατ. ευρώ. Σε επιστολή τους προς την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, ο σύλλογος των εργαζομένων στο έργο χαρακτηρίζει τη σύμβαση «πρωτοφανή σε κόστος και σε αριθμό εργαζομένων». «Οι εργαζόμενοι, μέσω του συμβούλου, αναμένεται να ξεπεράσουν σε αριθμό τους μηχανικούς της Αττικό Μετρό που απασχολούνται στα έργα του Μετρό Θεσσαλονίκης και γεννάται το εύλογο ερώτημα ποιον ακριβώς θα συμβουλεύουν», υποστηρίζουν.
πηγή:http://www.kathimerini.gr
Σχόλια