Αλβανική Fresco Fiasco
Με JARRETT A. LobellΤρίτη, 30 Απριλίου, 2013
(Ευγένεια Auron )
Onufri ήταν ιδρυτής της σχολής της θρησκευτικής τέχνης. Ήταν επίσης ένας ηγέτης της αναβίωσης της τεχνοτροπίας της ιερής ζωγραφικής που είχε ακμάσει δύο αιώνες πριν, κατά τη διάρκεια της βασιλείας των πρώτων αυτοκρατόρων της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας της Δυναστεία των Παλαιολόγων . Παρά το γεγονός ότι ήταν ένας παραγωγικός αγιογράφος, και πολλές αγιογραφίες του γίνανε για να επιβιώσει, μόνο ένας μικρός αριθμός από τοιχογραφίες του σώζονται. Στην πραγματικότητα, στην Αλβανία, το έργο Onufri μπορεί να δει μόνο σε Berat, μια μικρή πόλη και Μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς στο νότιο-κεντρικό τμήμα της χώρας, και στο Valsh, όπου ο καλλιτέχνης διέμενε για ένα διάστημα στα μέσα του δέκατου έκτου αιώνα. Άλλα παραδείγματα της ζωγραφικής Onufri υπάρχουν εκτός των ορίων της σύγχρονης Αλβανίας, στην Καστοριά, στη Βόρεια Ελλάδα και στα Σκόπια. "Το γεγονός αυτό καθιστά ιδιαίτερα σημαντική Onufri και τα έργα τέχνης του, και οι δύο τοιχογραφίες και εικόνες, έχουν ιδιαίτερη σημασία για την ιστορία της τέχνης στο δέκατο έκτο και δέκατο έβδομο αιώνα», λέει ο Bejko.
Ευγένεια Auron
Το μικρό εκκλησάκι αφιερωμένο στον Άγιο Premte (παρακάτω) στο αλβανικό χωριό Valsh που πρόσφατα 'εγιναν οι βανδαλισμοί. Είναι το εκκλησάκι που σε μια τοιχογραφία απεικονίζει τον άγιο, που παρουσιάζεται εδώ πριν (επάνω αριστερά) και μετά (πάνω δεξιά) η ζημία. .
Οι κλέφτες που ήρθαν στην Valsh τον περασμένο χειμώνα επιχείρησαν να απομακρύνουν τις κεφαλές των αγίων, αλλά, αντίθετα, κατάφερε μόνο να καταστραφεί η περιοχή γύρω από το πρόσωπο του Αγίου Ηλία και καταστρέφοντας ολοσχερώς το πρόσωπο του Αγίου Premte. Επί του παρόντος, το εργαστήριο στο Ινστιτούτο Πολιτιστικών Μνημείων στα Τίρανα εργάζεται για να συγκεντρώσει εκ νέου τα σπαράγματα τοιχογραφιών, που συλλέγονται μετά την επίθεση και μελετητές πιστεύουν ότι υπάρχουν περίπου 30 τοις εκατό των στοιχείων μπορεί να αποκατασταθεί. Εν τω μεταξύ, οι κλέφτες δεν έχουν αλιευθεί, και στην Αλβανία, όπως και πολλές χώρες με τόσο διαφορετική και ουσιαστική πολιτιστική κληρονομιά και χωρίς μεγάλη χρηματοδότηση, αγωνίζεται να βρει τον τρόπο πώς να προστατεύσει τις εγκαταστάσεις της, τα μουσεία, και έργα τέχνης. «Η λεηλασία της εκκλησίας Valsh αντιπροσωπεύει μια δραματική απώλεια για την πολιτιστική κληρονομιά της.Ήταν πρωτοφανής και βίαιη, συγκλονιστική στη συνείδηση της κοινής γνώμης », λέει ο Bejko. "Η τοπική κοινωνία έχασε μια σημαντική πηγή υπερηφάνειας και του εισοδήματος, και η αλβανική κοινωνία έχασε ένα σύμβολο της καλλιτεχνικό του παρελθόντος."
http://archaeology.org/issues/90-1305/trenches/754-albania-onufri-frescoes-vandalized
Σχόλια