Πράγματα και θαύματα στο Δημόσιο
Κάπως… περίεργα αντιλαμβάνονται κάποιοι το ωράριο στο Δημόσιο όπως δείχνουν έλεγχοι του Σώματος Επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης.
Σύμφωνα με τον «Ελεύθερο Τύπο», τα πρώτα πορίσματα έδειξαν ηλεκτρονικό σύστημα καταγραφής εισόδου-εξόδου των υπαλλήλων που κόστισε σχεδόν 19.500 ευρώ και δεν τέθηκε ποτέ σε λειτουργία. Υπάλληλοι που κάνουν τα ... στραβά μάτια αν και είναι επιφορτισμένοι με το να ελέγχουν την τήρηση του εργασιακού χρόνου και να επιβάλλουν πειθαρχικές και διοικητικές ποινές. Αναρρωτικές άδειες που μοιράζονται αριστερά και δεξιά σαν καραμέλες.
Συγκεκριμένα, τα συμπεράσματα κάνουν λόγο για:
*Εκτεταμένα φαινόμενα μη τήρησης του προβλεπόμενου χρόνου εργασίας από υπαλλήλους στους οποίους ήδη έχουν διαταχθεί η αναλογική περικοπή του μισθού τους και ο πειθαρχικός έλεγχος τόσο των ιδίων όσο και των προϊσταμένων του.
*Περιπτώσεις επί μακρόν απουσιαζόντων, για τους οποίους εφαρμόστηκαν οι προβλέψεις του νόμου. Δηλαδή, η πειθαρχική παραπομπή τους με το ερώτημα οριστικής παύσης.
Παράλληλα:
*Στο υπουργείο Τουρισμού το 2012, οι αναρρωτικές άδειες έδιναν και έπαιρναν χωρίς κάποιος από τους αρμοδίους να ενδιαφερθεί για να πράξει τα δέοντα. Να στείλει για κατ' οίκον εξέταση γιατρό, αφού και σε αυτή τη θέση υπήρχε... έλλειψη. Από τους 246 υπαλλήλους, οι 180 έλαβαν 1.765 μέρες αναρρωτικής άδειας. Ούτε λίγο ούτε πολύ, κατά μέσο όρο από δέκα ημέρες ο καθένας.
*Στις Υπηρεσίες Γενικής Γραμματείας Πολιτισμού του υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού η... αιτία ήταν η αμέλεια να μπει το μηχάνημα στην... πρίζα. Οι επιθεωρητές διαπίστωσαν ότι αν και από το 1998 είχε εγκατασταθεί ηλεκτρονικό σύστημα παρακολούθησης της τήρησης του εργασιακού χρόνου, αυτό τέθηκε σε λειτουργία μόλις το 2012. Με καθυστέρηση 14 ετών!
*Στις Υπηρεσίες του υπουργείου Εσωτερικών που στεγάζονται στο κτίριο επί της οδού Ευαγγελιστρίας 2, εντοπίστηκαν 6 υπάλληλοι που είχαν ξεχάσει ότι απασχολούνται στο Δημόσιο. Μία υπάλληλος απείχε από τα καθήκοντά της για περισσότερους από δύο μήνες. Ωστόσο, αυτό δεν είναι τίποτα αφού συνάδελφός της κατέρριψε κάθε ρεκόρ. Απουσίαζε για 7 συνεχόμενους μήνες, ενώ για 6 μήνες δεν συμπλήρωνε το 8ωρο.
*Στον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού όταν τον Νοέμβριο του 2012 πραγματοποιήθηκε δειγματοληπτικός έλεγχος, μόνο τρεις στους δέκα εργαζομένους χτυπούσε κάρτα, τηρώντας την υποχρέωση ανελλιπούς σήμανσης και συμπλήρωσης του χρόνου εργασίας.
*Στο Ενιαίο Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης, όταν οι επιθεωρητές ολοκλήρωσαν το έργο τους βρήκαν ότι ποσοστό 74,54% και 62,27% έφευγαν νωρίτερα από το πόστο του. Το τραγελαφικό όμως δε σταμάτησε εκεί. Οι αρμόδιες Διευθύνσεις Διοικητικού όχι μόνο δεν προχώρησαν σε μειώσεις αποδοχών και πειθαρχικό έλεγχο των υπαλλήλων, αλλά τους χάρισαν και μπόνους. Μάλιστα, χορηγήθηκε σε εργαζόμενους που την... έκαναν νωρίτερα, αποζημίωση για υπερωριακή απασχόληση.
Σοβαρές παρατυπίες στην Κεντρική Υπηρεσία της ΥΠΑ
Φαινόμενο από μόνη της αποτελεί η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας καθώς οι υπερωρίες που πληρώθηκαν έφτασαν σχεδόν τις 100.000 ευρώ μέσα σε μία πενταετία.
Έπειτα από καταγγελίες το ΣΕΕΔ πραγματοποίησε έλεγχο από τον οποίο προέκυψε ότι στο κτίριο της Διεύθυνσης Διοικητικού υπάρχει από το 2011 εγκατεστημένο ηλεκτρονικό σύστημα καταγραφής εισόδου-εξόδου των υπαλλήλων που δεν ήταν ενεργοποιημένο και το οποίο κόστισε 19.478 ευρώ.
Επίσης, ο έλεγχος της συμπλήρωσης του χρόνου εργασίας από το προσωπικό μέχρι τον Φεβρουάριο 2013 περιοριζόταν στην ημερήσια καταγραφή των απόντων και δεν τηρούνταν στοιχεία αναφορικά με το χρόνο προσέλευσης και αποχώρησης από την Υπηρεσία, πλην ορισμένων περιπτώσεων.
Πέρα από το ωράριο, το σύνολο του προσωπικού της κεντρικής υπηρεσίας συμμετέχει σε έξι ΟΦΕ (Ομάδα Φυλακής Επαγρύπνησης), οι οποίες παγίως εκτελούν καθεμία έξι βάρδιες ανά μήνα. «Από τον έλεγχο δεν προέκυψε ειδική, πλήρης και σαφής αιτιολόγηση της αναγκαιότητας υπερωριακής απασχόλησης του συνόλου του προσωπικού, ιδιαίτερα μάλιστα όταν οι τυχόν υφιστάμενες ανάγκες θα μπορούσαν να εξυπηρετηθούν με την κατανομή του απαραίτητου προσωπικού σε βάρδιες στο πλαίσιο της άνω 24ωρης λειτουργίας», σημειώνεται.
Σύμφωνα με τον έλεγχο, ο προγραμματισμός, η εποπτεία της εκτέλεσης και ο έλεγχος της υπερωριακής απασχόληση στις ΟΦΕ παρουσιάζουν ανεπάρκειες. Όπως επισημαίνεται, το σύνολο του προσωπικού λαμβάνει παγίως αποζημίωση για υπερωριακή απασχόληση και μάλιστα για το μέγιστο των επιτρεπόμενων ωρών ανά μήνα (20 ώρες ημερήσιας και 16 ώρες νυκτερινής απασχόλησης, εξαιρέσιμων ημερών και αργιών). Το 2012 ενώ στην ΥΠΑ εργάζονταν περίπου 2.800 υπάλληλοι συνολικά είχε εγκριθεί η υπηρεσιακή απασχόληση για 3.500 υπαλλήλους προκειμένου να καλυφθούν εργαζόμενοι που θα μετακινούνταν εντός του έτους στη συγκεκριμένη υπηρεσία. Η δαπάνη για την αποζημίωση της υπερωριακής απασχόλησης του προσωπικού, κατά την τελευταία 5ετία ανήλθε στα 95.300.000 ευρώ.
http://www.topontiki.gr/article/67639/Pragmata-kai-thaumata-sto-Dimosio
Σχόλια