Το ξεπούλημα, η κάθαρση και ο... γύφτος |
Δημοσιεύτηκε στο ΠΟΝΤΙΚΙ ART, Από λογιστική σκοπιά είναι πράγματι εντυπωσιακό. Ξεπουλάς όσο όσο την περιουσία σου για να βάλεις χρήματα στα ταμεία και αμέσως μετά κάνεις χρήση αυτής της ξεπουλημένης περιουσίας ως νοικάρης για 20 χρόνια. Αυτό ακριβώς συνέβη και με το κτήριο της οδού Μπουμπουλίνας, που στεγάζει το υπουργείο Πολιτισμού. Υπάρχουν λεφτά στα ταμεία για αρχαιολογικά έργα, αλλά δεν εκταμιεύονται, είτε γιατί απαγορεύει η κομαντατούρ - τρόικα τις προσλήψεις έκτακτου προσωπικού είτε γιατί μπλοκάρονται στην απαραίτητη Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου, που πρέπει να τις εγκρίνει. Παραδείγματα; Το Κάστρο Λεονταρίου στην Αρκαδία και το Κάστρο της Ακροκορίνθου έχουν από 600.000 ευρώ το καθένα μέσω του Ταμείου Πυρόπληκτων, αλλά λιμνάζουν. Στο μεταξύ οι υπηρεσίες του ΥΠΠΟ δεν έχουν λεφτά για φως, νερό, τηλέφωνο, βενζίνη, αλλά οι «τεμπέληδες», «βολεμένοι» και άλλα τινά κοσμητικά που τους έχουν αποδοθεί υπάλληλοι βάζουν από την τσέπη τους και υποχρεώνονται σε φίλους, αν για παράδειγμα χαλάσει ένας υπολογιστής, λέει ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων. Τα χρήματα για σωστικές ανασκαφές φτάνουν για Οκτώβριο, παλεύοντας να λυθεί ο γόρδιος δεσμός με τις προσλήψεις φτάνει ο Νοέμβριος, χειμώνα δεν γίνονται ανασκαφές, το έτος κλείνει, το Λογιστήριο του Κράτους ζητάει πίσω τα χρήματα εφόσον δεν χρησιμοποιήθηκαν και μετά έρχονται και σου λένε «είδες που δεν τα χρειαζόσουν; Δεν θα ξαναπάρεις».--->Συνέχεια |
Ο κρατήρας του Δερβενίου
Ο κρατήρας του Δερβενίου Ο Κρατήρας του Δερβενίου, γενική άποψη. Μοναδικό στο είδος του εύρημα και προϊόν προηγμένης τορευτικής του 4ου αι. π.Χ., το αγγείο αυτό χρησιμοποιήθηκε ως τεφροδόχος στον τάφο Β' του Δερβενίου, ενώ αρχικά προοριζόταν για την ανάμειξη του κρασιού με νερό. Ο κρατήρας σώζεται ακέραιος και το χρυσό του χρώμα οφείλεται στη μεγάλη περιεκτικότητα κασσίτερου στο κράμα του χαλκού. Το ύψος του φτάνει σχεδόν το ένα μέτρο (0,91 εκατοστά). Η κεντρική σκηνή του αγγείου καλύπτεται από το ζευγάρι Διόνυσος και Αριάδνη που εικονίζεται σε μία στιγμή χαλάρωσης, ενδεχομένως ύστερα από ερωτική πράξη (ιερός γάμος). Η πλούσια διακόσμησή του ενσαρκώνει έναν ύμνο στον θεό Διόνυσο, στην παντοδυναμία του, στη φύση και την εξουσία του πάνω στη ζωή και τον θάνατο. Στην κύρια όψη εικονίζεται ο ιερός γάμος του θεού με την Αριάδνη. Γύρω τους κάποιες Μαινάδες - ακόλουθοι είναι συνεπαρμένες στον οργιαστικό τους χορό, ενώ άλλες κάθονται αποκαμωμένες στον ώμο του αγγείου....
Σχόλια