Τα αρχιτεκτονικά «τοτέμ» της Θεσσαλονίκης

Τα αρχιτεκτονικά «τοτέμ» της ΘεσσαλονίκηςΑπό το σχέδιο του Εμπράρ έως τον οικοδομικό οργασμό, που «έπνιξε» την πόλη στο μπετόν, η αρχιτεκτονική ταυτότητα της Θεσσαλονίκης «μεταλλάχθηκε» πολλές φορές από την προσπάθεια εξευρωπαϊσμού της οθωμανικής πόλης μετά τη μεγάλη πυρκαγιά του 1917, τη μεταπολεμική ανασυγκρότηση, τα μεγάλα έργα της δεκαετίας 1955-1965. Κτίρια χαρακτηριστικά δείγματα των αρχιτεκτονικών τάσεων και πολεοδομικά σχέδια που καθόρισαν τη σημερινή μορφή της παρουσιάζονται στην έκθεση «Θεσσαλονίκη 1912-2012: Η αρχιτεκτονική μιας εκατονταετίας», που εγκαινιάζεται σήμερα στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης. Την έκθεση συνδιοργανώνουν τα Αρχεία Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής του Μουσείου Μπενάκη και ο Δήμος Θεσσαλονίκης, με υλικό από έργα αρχιτεκτόνων, όπως οι Αρης Κωνσταντινίδης (στη φωτογραφία έργο του στη Διεθνή Εκθεση του 1959), Πικιώρης, Βαλεντής, Μητσάκης, Κρόκος, Φατούρος και Χρυσομαλλίδης. «Η Θεσσαλονίκη αρχιτεκτονικά ξεχώριζε από την Αθήνα, αφού δεν είχε πολλά νεοκλασικά αλλά περισσότερη art deco», είπε στα «ΝΕΑ» ο καθηγητής Βασίλης Κολώνας, ο οποίος έχει τη μουσειολογική επιμέλεια με τη Σωτηρία Αλεξιάδου. Εως 14 Απριλίου.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Μακεδονικός Τάφος του Αγίου Αθανασίου -Ένα άγνωστο σπάνιο μνημείο

Συνέντευξη με τον Γιώργο Πετρόπουλο, μέλος ΔΣ ΑΔΕΔΥ

Χαμός στο ίσωμα

Don’t look up (2021), «Μην κοιτάτε ψηλά»

Τέλος η λειτουργία του ΧΥΤΑ αμιάντου στα ΜΑΒΕ

Αντίθετο το ΙCOMOS στον μη χαρακτηρισμό του συγκροτήματος της ΠΥΡΚΑΛ ως ΙΣΤΟΡΙΚΟΥ ΤΟΠΟΥ.

Μεγάλη η συμμετοχή στην απεργία των αρχαιοφυλάκων υπέρ δημόσιων μουσείων

Μίλτος Τεντόγλου: Σέβομαι όποιον προσπαθεί και δεν θέλω να το παίξω ιστορία

Aντισυνταγματικός ο νόμος ν4389/2016 για την μεταβίβαση των ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ στo Υπερταμείο

Ελληνικές αρχαιότητες σε ξένες δημοπρασίες - πολιτισμός