Ο κρατήρας του Δερβενίου Ο Κρατήρας του Δερβενίου, γενική άποψη. Μοναδικό στο είδος του εύρημα και προϊόν προηγμένης τορευτικής του 4ου αι. π.Χ., το αγγείο αυτό χρησιμοποιήθηκε ως τεφροδόχος στον τάφο Β' του Δερβενίου, ενώ αρχικά προοριζόταν για την ανάμειξη του κρασιού με νερό. Ο κρατήρας σώζεται ακέραιος και το χρυσό του χρώμα οφείλεται στη μεγάλη περιεκτικότητα κασσίτερου στο κράμα του χαλκού. Το ύψος του φτάνει σχεδόν το ένα μέτρο (0,91 εκατοστά). Η κεντρική σκηνή του αγγείου καλύπτεται από το ζευγάρι Διόνυσος και Αριάδνη που εικονίζεται σε μία στιγμή χαλάρωσης, ενδεχομένως ύστερα από ερωτική πράξη (ιερός γάμος). Η πλούσια διακόσμησή του ενσαρκώνει έναν ύμνο στον θεό Διόνυσο, στην παντοδυναμία του, στη φύση και την εξουσία του πάνω στη ζωή και τον θάνατο. Στην κύρια όψη εικονίζεται ο ιερός γάμος του θεού με την Αριάδνη. Γύρω τους κάποιες Μαινάδες - ακόλουθοι είναι συνεπαρμένες στον οργιαστικό τους χορό, ενώ άλλες κάθονται αποκαμωμένες στον ώμο του αγγείου....
Ένα άγνωστο σπάνιο μνημείο Αναγνωστόπουλος Σταύρος, Πολιτικός Μηχανικός, π. Αντιδήμαρχος Δήμου Αγίου Αθανασίου, Μέλος της Επιτροπής Διαβούλευσης Δήμου Χαλκηδόνας Το παρόν αφιέρωμα αναφέρεται στον Μακεδονικό Τάφο του Αγίου Αθανασίου Ν. Θεσσαλονίκης, ενός σημαντικότατου αρχαιολογικού μνημείου, το οποίο περιμένει υπομονετικά, μέσω της ανάδειξης και αξιοποίησής του, να λάβει τη θέση που του αξίζει, στο χάρτη των σημαντικών αρχαιολογικών χώρων της πατρίδας μας. Στο αφιέρωμα που ακολουθεί περιέχεται η ιστορική περιγραφή του έργου, η περιγραφή των εργασιών προστασίας και αποκατάστασής του, η αναφορά στοιχείων που συνηγορούν στη σπουδαιότητα του μνημείου και τέλος παρατίθενται οι λόγοι που επιβάλλουν τη συνέχιση και ολοκλήρωση των εργασιών ανάδειξης του. Πρέπει να αναφερθεί ότι τα στοιχεία της περιγραφής του έργου, προέρχονται από δημοσιεύσεις της της υπεύθυνης για την ανασκαφή αρχαιολόγου κ. Τσιμπίδου-Αυλωνίτη, η συμβολή της οποίας στην αξιοποίηση του χώρου ήταν σημαντικότατ...
Συνέντευξη με τον Γιώργο Πετρόπουλο, μέλος ΔΣ ΑΔΕΔΥ Αλλοιώνεται στην πράξη η λογική της αξιολόγησης Με αφορμή τη στάση εργασίας και τη συγκέντρωση διαμαρτυρίας της ΑΔΕΔΥ κατά της τροπολογίας, που κατέθεσε η υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης κ. Όλγα Γεροβασίλη, η «Εποχή» συζητά με τον κ. Γιώργο Πετρόπουλο, μέλος της διοίκησης της ΑΔΕΔΥ και εκπρόσωπο της Ενωτικής Αγωνιστικής Κίνησης. Τη συνέντευξη πήρε ο Πέτρος Ζούνης Δημοσίευση: Φύλλο 228 - 13/9/2014 Κ. Πετρόπουλε είστε μέλος της διοίκησης της ΑΔΕΔΥ με την Ενωτική Αγωνιστική Κίνηση. Σε μια ανακοίνωση της παράταξής σας, με αφορμή την τροπολογία που κατέθεσε η υπουργός κ. Γεροβασίλη για την αξιολόγηση στο δημόσιο, λέτε πως «ενταφιάζεται» η αξιολόγηση. Τι εννοείτε; Θα ήθελα να διευκρινίσω πως ο Ν.4369/16 εισήγαγε καινοτομίες σε θετική κατεύθυνση, κάποιες εκ των οποίων ήταν και αιτήματα του συνδικαλιστικού κινήματος. Σε συνθήκες, μάλιστα, αυστηρής επιτήρησης, αυτό αποκτά ιδιαίτερη αξία, καθώς κατήργησε την προσχηματική αξιολόγη...
Χαμός στο ίσωμα Πάνος Θεοδωρίδης | 29.12.2015 | 04:59 Στην Ρώμη, υπάρχουν οι περισσότεροι οβελίσκοι, απο οποιαδήποτε άλλη πόλη.Ο νεότερος είναι μοντέρνος, αφιερωμένος στον Μαρκόνι, ένας αιθιοπικός από την Αξούμ επαναπατρίστηκε πρόσφατα, ενώ ήταν σημαντική η συμβολη της εποχής του Μουσολίνι στην ανίδρυσή τους. Οι αρχαίοι αιγυπτιακοί και αυτοί που τους παράγγειλαν επιφανείς Ρωμαίοι, δώδεκα συνολικά, είχαν κοινή μοίρα. Στήθηκαν, ανατράπηκαν από σεισμούς και στην νεότερη εποχή ξαναβρέθηκαν και ξαναστήθηκαν.Οι περισσότεροι από τους Πάπες, δεν έκρυψαν τον στόχο τους: να τοποθετηθεί ένας μεγάλος σταυρός στην κορυφή τους. Οι αναστηλωμένοι οβελίσκοι, μπροστά σε ναούς, σε πλατείες ή στο Πάνθεον, είναι μάρτυρες της περιόδου όπου η Δύση είχε ανοιχτούς λογαριασμούς με την Ανατολή. Ο σταυρός έχει προφανή ομολογιακή ισχύ. Σε λόφους και χαρακτηριστικά τοπία της χώρας μας, υπάρχουν μεγάλοι σταυροί, ενίοτε φωτισμένοι το βράδι.Δεν είναι μόνον το ζήτημα τη...
News247.gr Ελλάδα Μάρτιος 04 2011 Έξι εικόνες που είχαν κλαπεί από μοναστήρια του νομού Ιωαννίνων, εντοπίστηκαν σε γκαλερί του Λονδίνου. Τις πωλούσαν για 3000 λίρες. Πώς η παρατηρητικότητα ενός πολίτη οδήγησε στα ίχνη των αρχαιοκάπηλων. Σε εξέλιξη οι έρευνες Κλεμμένες εικόνες από εκκλησίες και μοναστήρια των Ιωαννίνων, κυρίως της περιοχής Ζαγοροχωρίων, εντοπίστηκαν από την Ιντερπόλ σε συνεργασία με την Σκότλαντ Γιάρντ σε γκαλερί του Λονδίνου. Η έρευνα παραμένει σε εξέλιξη και σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής στοιχεία, έχουν αναγνωριστεί και ταυτοποιηθεί από την αρμόδια υπηρεσία της 8ης Εφορείας Αρχαιοτήτων στα Γιάννενα, έξι εικόνες. Σύμφωνα με την εφημερίδα "Ελευθερία" της Ηπείρου πρόκειται για την Temple Gallery, που βρίσκεται στο πάρκο του Νότινγκ Χιλ από το 1959 και η οποία λειτουργεί ως κέντρο μελέτης, αποκατάστασης και έκθεσης αρχαίων αντικειμένων και ιερών εικόνων. Η πινακοθήκη στην ιστοσελίδα της παρουσιάζει τη συλλογή της και δίπλα σε κάθε εικόνα υπάρχουν πληροφορίες κα...
Don’t look up (2021), «Μην κοιτάτε ψηλά» Μια Ταινία «τροφή για σκέψη» επίκαιρη όσο καμιά άλλη που οφείλει να δει ο καθένας μας!! || κριτική του Γιάννη Καραμπίτσου Αποφάσισα, μετά από καιρό, να γράψω μία κριτική για μία ταινία που συζητιέται αρκετά αυτές τις μέρες την ταινία don’t look up. Ενώ συνήθως διαβάζω κι άλλες κριτικές επίτηδες αυτή τη φορά δεν διάβασα καμία κριτική ή ελάχιστες και ο λόγος είναι απλός γιατί το πιθανότερο ήταν ότι θα με εκνεύριζαν. Για ποιο λόγο το αναφέρω αυτό; Γιατί υποθέτοντας τι θα έλεγαν οι περισσότερες από αυτές τις κριτικές μπορεί «να πέσω και λίγο έξω», όπως και να έχει το προτίμησα αυτό από το να εκνευριστώ διαβάζοντας τις κριτικές. Πιστεύω όμως ότι δεν «θα πέσω πολύ έξω». Πάμε τώρα στην Ουσία. Φαντάζομαι λοιπόν τι έχουν αρχίσει να γράφουν, έχω δει και κάποια σχόλια, ότι ο κομήτης που έρχεται κατά της γης είναι η «πανδημία» και λοιπά. Επίσης θα υπάρχουν πολλοί που θα γράφουν ότι έχει συμπεριλάβει την «πανδημία» ο σκηνοθέτης στο «αφήγημα...
Τέλος η λειτουργία του ΧΥΤΑ αμιάντου στα ΜΑΒΕ Παύει η λειτουργία του ΧΥΤΑ αμιάντου στα ΜΑΒΕ με απόφαση Μιχελάκη – Τριάντα έτη ο χρόνος μετέπειτα φροντίδας του χώρου Από το prlogos.gr Με απόφαση του Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Βασίλη Μιχελάκη ορίστηκε η παύση λειτουργίας του Χώρου Υγειονομικής Ταφής Αμιάντου των πρώην Μεταλλείων Αμιάντου Βορείου Ελλάδος (ΜΑΒΕ Α.Ε.), στην κτηματική περιοχή και η έναρξη των εργασιών της μετέπειτα φροντίδας του χώρου. Μετά την οριστική παύση λειτουργίας του ΧΥΤΑΜ, να τηρούνται τα ακόλουθα: Με την έναρξη ισχύος της παρούσας Απόφασης, ο χώρος συνεχίζει να βρίσκεται στον έλεγχο του κυρίου του έργου, ο οποίος είναι αποκλειστικά υπεύθυνος για τη μετέπειτα φροντίδα του χώρου δηλαδή τη συντήρηση, την παρακολούθηση και τον έλεγχό του καθώς και για διορθωτικά μέτρα μετά το κλείσιμό του. Το χρονικό διάστημα της μετέπειτα φροντίδας ορίζεται σε τριάντα (30) έτη μετά την οριστική παύση λειτουργίας του ΧΥΤΑΜ και την έναρξη ισχύος της παρούσας Κατά το χρονικό...
Αντίθετο το ΙCOMOS στον μη χαρακτηρισμό του συγκροτήματος της ΠΥΡΚΑΛ ως ΙΣΤΟΡΙΚΟΥ ΤΟΠΟΥ. Απέναντι στα χοντροειδή ψέματα της κας Μενδώνη, το Icomos παίρνει τώρα θέση επί της ουσίας. ΠΥΡΚΑΛ: Μια σημαντική ανακοίνωση του ΙCOMOS Με μια πολύ σημαντική ανακοίνωσή της η Εθνική Επιτροπή του Ελληνικού Τμήματος του Διεθνοιύς Συμβουλίου Μνημείων και τοποθεσιών, ο επίσημος τεχνικός σύμβουλος της UNESCO, δηλώνει την αντίθεσή του στον μη χαρακτηρισμό του συγκροτήματος της ΠΥΡΚΑΛ ως ΙΣΤΟΡΙΚΟΥ ΤΟΠΟΥ. «Ένα βιομηχανικό συγκρότημα 450 στρεμμάτων δεν προστατεύεται με την επί μέρους κήρυξη 12 διάσπαρτων μνημείων και του περιβάλλοντος χώρου τους, του οποίου η έκταση δεν καθορίζεται. Η Προστασία και Ανάδειξη του συνόλου ως «ιστορικού τόπου» μπορεί να προσφέρει βιώσιμη λύση στο συγκρότημα της ΠΥΡΚΑΛ και την πόλη της Ελευσίνας» τονίζει το ICOMOS.
Μεγάλη η συμμετοχή στην απεργία των αρχαιοφυλάκων υπέρ δημόσιων μουσείων Πέμπτη, Απριλίου 14, 2022 Η πανελλαδική απεργία που προκήρυξε η Πανελλήνια Ομοσπονδία Υπαλλήλων Φύλαξης Αρχαιοτήτων (ΠΕΥΦΑ) είχε μεγάλη συμμετοχή και επιτυχία. Και οι αρχαιοφύλακες ανθίστανται στη μετατροπή των πέντε δημόσιων μουσείων σε Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου, όπως στη συντριπτική τους πλειοψηφία οι εργαζόμενοι όλων των ειδικοτήτων στα μουσεία της χώρας. Το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο λειτούργησε με προσωπικό ασφαλείας, κλειστά έμειναν τα Αρχαιολογικά Μουσεία Ηρακλείου, Δελφών, Ολυμπίας, Πέλλας, Μεσσήνης, το Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο, ο Λευκός Πύργος μαζί με άλλα μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους. Οι εργαζόμενοι έχουν προβάλει αντιρρήσεις ήδη από το 2019 όταν πρωτοανακοινώθηκαν οι προθέσεις του υπουργείου Πολιτισμού και ακολούθως το 2021. Μετά την πρόσφατη διαρροή του νομοσχεδίου έδωσαν αγωνιστικό «παρών» στην πανελλαδική απεργία της περασμένης εβδομάδας (6/4/22) καθώς το σχέδιο νόμου...
Μίλτος Τεντόγλου: Σέβομαι όποιον προσπαθεί και δεν θέλω να το παίξω ιστορία Μίλτος Τεντόγλου, ο τύπος που κέρδισε και χθές, στο Παγκόσμιο Κλειστού, ο τύπος που κερδίζει χρυσό Ολυμπιακό και δηλώνει ότι «ο αντίπαλος μου ήταν καλύτερος δεν έπρεπε να τον κερδίσω» , ο τύπος που μπήκε ως Luffy στον τελικό και ο τύπος που έχει δηλώσει αυτό: «Πρώτα και πάνω απ' όλα σέβομαι όλους τους αθλητές, ακόμη κι αν δεν είναι καλοί. Σέβομαι την προσπάθειά τους. Σέβομαι όλα τα επαγγέλματα γενικά. Δεν θεωρώ ότι αυτό που κάνω είναι πιο δύσκολο συγκριτικά με κάποιον που δουλεύει οκτάωρο στην οικοδομή. Αυτό που κάνει ένας οικοδόμος ίσως είναι πιο δύσκολο από αυτό που κάνω εγώ, άρα γιατί να το παίξω κάποιος; Ο κολλητός μου δουλεύει σε φούρνο, στα Γρεβενά. Ξέρω ότι είναι δύσκολη δουλειά, όλες οι δουλειές είναι δύσκολες. Σέβομαι όποιον προσπαθεί και δεν θέλω να το παίξω ιστορία» Από το fecebook Θάνος Καμήλαλης Περισσότερα για τον Μίλτο Τεντόγλου στο https://longreads.sport24.gr/miltos-tentoglou Μίλτος Τεν...
Σχόλια