Δευτέρα, 20 Απριλίου 2015

TAΠA: το αγοραίο «κακάρισμα» της «χρυσοτόκου όρνιθας»…

TAΠA: το αγοραίο «κακάρισμα» της «χρυσοτόκου όρνιθας»…



TAΠA: το αγοραίο «κακάρισμα» της «χρυσοτόκου όρνιθας»…
 Γρηγόρης Τραγγανίδας  – 18/04/2015
Αύξηση της τιμής των εισιτηρίων στα μουσεία και τους αρχαιολογικούς χώρους, αλλά και ενδεχόμενη ιδιωτικοποίηση των εκμαγείων πιστών αντιγράφων αρχαίων έργων τέχνης που τώρα ανήκουν στο Ταμείο Αρχαιολογικών Πόρων και Απαλλοτριώσεων και όλα αυτά επενδυμένα με «κλασικά» αστικά, νεοφιλελεύθερα ιδεολογήματα, προέκυψαν από τη χθεσινή συνέντευξη Τύπου του υπουργού Πολιτισμού, κ. Νίκου Ξυδάκη, παρούσας της νέας διοίκησης του ΤΑΠΑ, υπό την πρόεδρο, κα Ασπασία Λούβη.
Το ΤΑΠΑ, το οποίο αποτελεί μία από τις βασικότερες χρηματοδοτικές πηγές της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας, αφού διαχειρίζεται τα πωλητήρια στους αρχαιολογικούς χώρους και τα μουσεία και διαθέτει την αποκλειστικότητα – προς όφελος του δημοσίου – των πιστών αντιγράφων αρχαίων έργων τέχνης προς πώληση, απαξιώθηκε οικονομικά και στελεχικά από όλες τις κυβερνήσεις, στο πλαίσιο του ευρύτερου στρατηγικού στόχου του κεφαλαίου για την ιδιωτικοποίηση της πολιτιστικής κληρονομιάς. Αποκορύφωμα αποτέλεσαν οι μειώσεις του τακτικού κρατικού προϋπολογισμού του και η λεηλασία των αποθεματικών του, με αφορμή την καπιταλιστική κρίση, την οποία «καλείται» να πληρώσει, ως μη οφείλει, και ο πολιτιστικός τομέας. Το αποτέλεσμα ήταν τα τελευταία δύο χρόνια το ΤΑΠΑ να μην μπορεί να καλύψει ούτε καν τις στοιχειώδεις ανάγκες των Εφορειών Αρχαιοτήτων (των μάχιμων, δηλαδή, μονάδων προστασίας της πολιτιστικής κληρονομιάς) με τους προέδρους του να σηκώνουν τα χέρια  ψηλά και να παραιτούνται ο ένας μετά τον άλλον.
Σαν να μην υπήρξαν ποτέ τα παραπάνω ή σαν να έχουν λυθεί, η σημερινή ηγεσία του ΥΠΠΟ προβάλλει τα ολέθρια αποτελέσματα της παραπάνω πολιτικής έναντι του ΤΑΠΑ – μεταξύ των οποίων η υποστελέχωση, η παλαιωμένη μηχανοργάνωση κ.λπ – ως «αιτίες», με αποτέλεσμα να περιορίζει το πρόβλημα σε ζήτημα «εκσυγχρονισμού». «Το βασικό μας θέμα» είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός στο ΤΑΠΑ, «είναι, πώς θα πάρεις την απαρχαιωμένη μηχανή που καίει κάρβουνο και να τη βάλεις στη σημερινή εποχή για να παράγει πλούτο». Σημειώνοντας με έμφαση ότι το λογιστήριο του Ταμείου… δεν έχει λογιστή. Εντυπωσιακό όντως το παράδειγμα, αλλά εξίσου ενδιαφέρουσα ήταν και η προειδοποίηση της κας Λούβη, ότι οι εγκρίσεις για στελέχωση του προσωπικού ξεπερνούν τις αρμοδιότητες του Ταμείου.
Τι μένει λοιπόν όταν δεν θέλεις, ως κυβέρνηση, να στηρίξεις πραγματικά το δημόσιο χαρακτήρα των δομών προστασίας και προβολής της πολιτιστικής κληρονομιάς; Να ακολουθήσεις την αγοραία «πεπατημένη»: Αυξήσεις στα εισιτήρια και σκέψεις – φωναχτές όμως – για ιδιωτικοποίηση του βαρέως «όπλου» εσόδων του ΤΑΠΑ, δηλαδή των εκμαγείων. Αυτών που καθιστούν όντως το Ταμείο ως την «χρυσοτόκο όρνιθα», όπως το χαρακτήρισε η κα Λούβη.
Τα εκμαγεία… και οι άνεργοι γραφίστες
Σε σχετική ερώτηση για τα εκμαγεία, αν δηλαδή υπάρχουν τέτοιες προθέσεις, η κα Λούβη ξεκίνησε να απαντά αρνητικά, αλλά σχεδόν αμέσως τη διέκοψε ο υπουργός λέγοντας ότι «αργά ή γρήγορα θα τεθεί» τέτοιο ζήτημα. Πρόσθεσε ότι με την εξέλιξη της τεχνολογίας θα κατασκευάζονται αντίγραφα με τρισδιάστατους εκτυπωτές, άρα αυτή η δυνατότητα μπορεί να δοθεί στην αγορά. Ανέφερε μάλιστα και τους χιλιάδες νέους άνεργους γραφίστες που θα μπορούσαν να φτιάξουν εταιρίες και να πάρουν σχετικές δουλειές από το δημόσιο. Πρόκειται για τυπικό, αστικό ρητορικό «τρικ» το οποίο δεν διστάζει να χρησιμοποιεί τις τραγικές συνέπειες του συστήματος, όπως την ανεργία, σαν «επιχείρημα» επέκτασης της ιδιωτικοποίησης του δημόσιου τομέα. Ξεπερνώντας επιπλέον το γεγονός ότι αυτοί που τελικά θα ωφεληθούν δεν θα είναι οι άνεργοι γραφίστες, αλλά οι μεγάλες εταιρίες που θα ορμήξουν κυριολεκτικά σε ένα τέτοιο κερδοφόρο «φιλέτο».
l_16019
Ομως, ο υπουργός άφησε ανοιχτό το ίδιο ενδεχόμενο όχι μόνο για την ψηφιακή πιστοποίηση, αλλά και για τη σημερινή, με τα συμβατικά, απτά εκμαγεία. Διότι, κατά τη γνώμη του, το θέμα δεν είναι αν τα εκμαγεία θα ανήκουν στο δημόσιο λογιστικό ή όχι.  «Τι σημασία έχει;»…
Δεν είναι όμως η πρώτη φορά που επιχειρείται κάτι τέτοιο. Το 2008, το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο γνωμοδότησε υπέρ της εκχώρησης σε ιδιώτες του δικαιώματος παραγωγής και εμπορίας εκμαγείων αρχαίων αντικειμένων. Ο τότε υπουργός Πολιτισμού, Μ. Λιάπης, έλεγε στη Βουλή ότι «η παραγωγή αντιγράφων προς πώληση αποτελεί στην παρούσα φάση ζημιογόνο δραστηριότητα για το Ταμείο (…) Στόχος του ΤΑΠ είναι να παράγει αντικείμενα που απευθύνονται στο πιο απαιτητικό τμήμα της αγοράς. Τα αντικείμενα χαμηλού κόστους που πωλούνται μαζικά από τα καταστήματα των μουσείων και αρχαιολογικών χώρων, θα πρέπει να τα προμηθευόμαστε από τρίτους ανεξάρτητους παραγωγούς εάν επιθυμούμε να αποτελεί η συγκεκριμένη δραστηριότητα πηγή εσόδων όπως συμβαίνει διεθνώς»…
l_16020
Είναι λοιπόν προφανές ότι τα εκμαγεία αποτελούν κερδοσκοπικό «κελεπούρι» για το κεφάλαιο από παλιά και οι αστικές κυβερνήσεις – ανεξαρτήτως αυτοπροσδιορισμού… – κάνουν ό,τι μπορούν να το ικανοποιήσουν. Και όταν συμβεί αυτό είναι μάλλον αμφίβολο κατά πόσο θα παραμείνει η, σχεδόν διατυπωμένη σαν ευχή, βεβαιότητα της κας Λούβη ότι «θα παραμείνει το συγκριτκό πλεονέκτημα της σφραγίδας του ΤΑΠΑ» ως εγγύηση ποιότητα στα αντίγραφα.
“Η φραπέ ή μουσείο…
Η αύξηση της τιμής του εισιτηρίου τεκμηριώθηκε ως εξής από τον υπουργό: «Έχουμε ακόμα τα φθηνότερα εισιτήρια σε όλη την Ευρώπη. Σε τέτοιον βαθμό, ώστε αδικούμε την αξία του προσφερόμενου αγαθού». Αποψη μέλλον προβληματική, αφού, ακόμη κι αν προσπεραστεί η «περίεργη» αντιστοίχηση της αξίας της πολιτιστικής κληρονομιάς με το ύψος της τιμής του εισιτηρίου πρόσβασης σε αυτήν, προκύπτουν δύο εύλογα ερωτήματα: 1) Ποιο είναι το ποσό που πρέπει να κοστίζουν τα εισιτήρια για να μην απαξιώνονται τα μνημεία 2) Γιατί η ελεύθερη πρόσβαση σε αυτά του ελληνικού λαού συνιστά απαξίωσή τους;
Ο υπουργός δεν μπήκε σε τέτοιες «λεπτομέρειες». Εσπευσε όμως να «ενοχοποιήσει», εμμέσως πλην σαφώς, τον ελληνικό λαό, ότι, παρά τα «φθηνά», κατά τη γνώμη του, εισιτήρια και παρά τις «πολλές», κατά τη γνώμη του, μέρες ελεύθερης εισόδου τη χειμερινή περίοδο, ο κόσμος προτιμάει να δώσει τρία ευρώ για καφέ παρά για εισιτήριο μουσείου. Πρόκειται για ένα ακόμη τυπικό παράδειγμα αστικής προπαγάνδας: Η μετάθεση της ευθύνης για την υλική και πολιτισμική εξαθλίωση… στον εξαθλιωμένο.  Πάντως πρόσθεσε ότι δεν είναι στις προθέσεις της κυβέρνησης η άρση του υπάρχοντος καθεστώτος ελεύθερης εισόδου είτε ημερολογιακά είτε σε κοινωνικές ομάδες. Το οποίο προφανώς θεωρεί επαρκές. Ωστόσο, η γενική γραμματέας του υπουργείου, κα Μαρία Βλαζάκη, θύμισε ότι το ελληνικό κράτος «αναγκάστηκε» να καταργήσει τη γενική ελεύθερη είσοδο στους αρχαιολογικούς χώρους και τα μουσεία για όλους και για όλο το χρόνο μετά από πίεση της ΕΕ, στο όνομα της «ισότητας» των πολιτών της.
Φυσικά, για το γεγονός ότι ο ελληνικός λαός δεν γνωρίζει την πολιτιστική του κληρονομιά δεν φταίει η προτίμησή του στον καφέ, αλλά ένα σύστημα που εκλαμβάνει τον πολιτισμό και την πρόσβαση σε αυτόν ως «δικαίωμα» της αστικής ελίτ. Η ποιότητα του πνευματικού επιπέδου ενός λαού σχετίζεται άμεσα με το κυρίαρχο οικονομικό σύστημα. Δεν υπήρξε ποτέ και ούτε θα υπάρξει περίπτωση να κυριαρχεί η εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο στην παραγωγική βάση μιας κοινωνίας και να μην αντανακλάται αυτή η ταξική αντίθεση στην εκπαίδευση, τη δικαιοσύνη, την πρόσβαση στον πολιτισμό κλπ. Από αυτήν την άποψη λοιπόν είναι απαράδεκτη η επιβολή εισιτηρίου για τον ελληνικό λαό ακόμη και με συμβολικό κόστος ενός λεπτού. Πολύ περισσότερο η αύξησή του. Αλλά και από καθαρά πρακτική άποψη, το σημερινό κόστος πρόσβασης σε έναν αρχαιολογικό χώρο ή μουσείο για μια μέση ελληνική οικογένεια, το χρόνο που μπορεί και θέλει, ήταν ήδη μεγάλο και έγινε απαγορευτικό με την επιβολή των αντιλαϊκών μέτρων. Η αύξηση θα σημάνει την «ταφόπλακα» σε ό,τι ξέραμε μέχρι σήμερα ως πρόσβαση στην πολιτιστική κληρονομιά.
Επιπλέον θυμίζουμε, ότι η αύξηση της τιμής του εισιτηρίου στους αρχαιολογικούς χώρους και τα μουσεία αποτελεί πρόταση της κυβέρνησης προς τους δανειστές, δια της «λίστας Βαρουφάκη», για πηγές εσόδων. Αυτό και μόνο το γεγονός αποτελεί την «επιτομή» της απόλυτης εμπορευματικής αντίληψης για τη διαχείριση της πολιτιστικής κληρονομιάς, η οποία εκλαμβάνεται με τον πλέον ανοιχτό και κυνικό τρόπο ως μέσο δημιουργίας πλεονάσματος για την επανεκκίνηση της καπιταλιστικής οικονομίας, ενώ ήδη έχουν τσακιστεί οι εργασιακές σχέσεις και τα δικαιώματα. Μάλιστα, στη «λίστα» προσδιορίζεται ο ερχόμενος Ιούνιος ως χρόνος εφαρμογής της νέας αυξημένης τιμής.
Αλλά και η αύξηση της τιμής των εισιτηρίων δεν είναι «προνόμιο» της σημερινής κυβέρνησης. Αποτελεί διαχρονικό «μοτίβο». Οι δικαιολογίες μόνος αλλάζουν αν και είναι πάντα εξόφθαλμα ανορθολογικές. Σήμερα θέλουν να αυξήσουν την τιμή επειδή στο εξωτερικό είναι… ακριβότερα! Το 2000, για παράδειγμα, η τότε κυβέρνηση «εφηύρε» ακόμα μία εξόφθαλμα παράλογη δικαιολογία. Ετσι, το Μάη του 2000, το Κεντρικό Ααρχαιολογικό Συμβούλιο ενέκρινε αλματώδη αύξηση της τιμής των εισιτηρίων, η οποία, σε ορισμένες περιπτώσεις, ήταν διπλάσια! Η δικαιολογία; Η μεγάλη πτώση των εσόδων από εισπράξεις σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους! Λόγος ο οποίος αφενός παραπέμπει σε μια αντίληψη «μαγαζιού» για την πολιτιστική κληρονομιά, αφετέρου θα έπρεπε λογικά να οδηγήσει σε μείωση της τιμής και όχι σε αύξηση.
Ο αγοραίος τρόπος με τον οποίο αντιμετωπίζονται τα μνημεία προκύπτει και από τη «σαλαμοποίησή» τους με αποκλειστικό κριτήριο την επισκεψιμότητα. Ετσι, στην Ακρόπολη και στους άλλους έξι αρχαιολογικούς χώρους που την περιβάλλουν «στους οποίους καταγράφεται το 25% του συνόλου των επισκεπτών σε όλη τη χώρα» όπως λέει το ΥΠΠΟ (Αρχαία Αγορά, Ρωμαϊκή Αγορά, Ολυμπείο, Κεραμεικός, θέατρο Διονύσου, Βιβλιοθήκη Αδριανού), θα αρχίσει εντός του Ιουνίου η εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Το πρόγραμμα θα επεκταθεί έως τον Αύγουστο σε άλλα 13 μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους (Κνωσός, Λίνδος, Δελφοί, Ολυμπία, Μυκήνες, Επίδαυρος,  Αιγές, Παλάτι του Μεγάλου Μάγιστρου στη Ρόδο, Αρχαιολογικό Μουσείο Χανίων,  Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού στη Θεσσαλονίκη, Ασκληπιείο της Κω,  Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου).
Σύμφωνα με το ΥΠΠΟ, «η εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου και η αύξηση της τιμής αναμένεται να αποδώσουν ιδιαίτερα τη νέα τουριστική περίοδο με το ωράριο 8πμ- 8 μ.μ.». Ομως «για να εξυπηρετηθεί το ωράριο αυτό, αλλά και για τις ανάγκες που υπάρχουν σε μουσεία εκτός αυτού του προγράμματος, αναμένεται η έγκριση των συναρμοδίων υπουργείων για την πρόσληψη επιπλέον 720 εποχικών φυλάκων». Δηλαδή θα συνεχιστεί η εργασιακή ομηρία, παρά το γεγονός ότι η πολιτιστική κληρονομιά έχει τεράστια ανάγκη σε μόνιμο προσωπικό.

Σάββατο, 11 Απριλίου 2015

Αρχαία Πέλλα... χώρος παγκόσμιας εμβέλειας!



Αρχαία Πέλλα... χώρος παγκόσμιας εμβέλειας!




Η μεγαλειώδης πρωτεύουσα των αρχαίων Μακεδόνων, η Πέλλα, εκεί όπου γεννήθηκε και μεγάλωσε ο Μέγας Αλέξανδρος, είναι ένας από τους πιο σημαντικούς αρχαιολογικούς χώρους διεθνώς, αν και από την εποχή που ανακαλύφθηκε ο τάφος του Φιλίππου στην Βεργίνα, η προσοχή του κόσμου στράφηκε προς τα εκεί. Επίσης το αρχαιολογικό μουσείο της Πέλλας που εγκαινιάστηκε το 2010 είναι από τα πιο σύγχρονα και πιο ενδιαφέροντα της Ελλάδος και φιλοξενεί ευρήματα από τις ανασκαφές στην Αρχαία Πέλλα και την ευρύτερη περιοχή. Βρίσκεται ανάμεσα στην αγορά της αρχαίας Πέλλας και το ανάκτορο.
Η δραστήρια διευθύντρια της Εφορείας Αρχαιοτήτων Πέλλας Μπετίνα Τσιγαρίδα, στα πλαίσια των προσπαθειών που κάνει για την αύξηση της επισκεψιμότητας, κάλεσε πριν μερικές μέρες το τμήμα τουρισμού του Δήμου Θεσσαλονίκης να επισκεφτεί και να ξεναγηθεί στον χώρο. Την αποστολή αποτελούσαν επίσης εκπρόσωποι τουριστικών γραφείων και ξενοδοχείων της Θεσσαλονίκης. Μαζί τους ήταν και ο πρόεδρος της Ένωσης Τουριστικών Γραφείων Μακεδονίας – Θράκης Βύρων Θεολόγης.
Στόχος της επίσκεψης να δουν από κοντά των εκπληκτικό αρχαιολογικό χώρο της Αρχαίας Πέλλας και το μουσείο προκειμένου να τα προωθήσουν τουριστικά.
Την αποστολή στην οποία επικεφαλής ήταν ο αντιδήμαρχος τουρισμού του Δήμου Θεσσαλονίκης Σπύρος Πέγκας υποδέχτηκαν η κα Τσιγαρίδα με τους συνεργάτες της καθώς και ο Δήμαρχος Πέλλας Γρηγόρης Στάμκος.

Η ξενάγηση στον αρχαιολογικό χώρο έγινε από τον καθηγητή Κλασικής Αρχαιολογίας Ιωάννη Ακαμάτη που από το 1980 πραγματοποιεί την ανασκαφή στην Αρχαία Πέλλα, ενώ στο μουσείο την ξενάγηση έκαναν εξαιρετικοί αρχαιολόγοι, στελέχη της Εφορείας Αρχαιοτήτων.

Τόσο ο κ. Πέγκας όσο και ο κ. Στάμκος αναφέρθηκαν σε συνεργασία προκειμένου αυτός ο εκπληκτικός θησαυρός να γίνει ευρύτερα γνωστός και να προσελκύσει επισκέπτες από τους τουρίστες που διανυκτερεύουν στην Θεσσαλονίκη. Η και Τσιγαρίδα αναφέρθηκε στην σημασία των προγραμμάτων ΕΣΠΑ, προκειμένου να συνεχιστεί το αρχαιολογικό έργο και η αναδειξη του.



Ο αρχαιολογικός χώρος και το μουσείο βρίσκονται σε απόσταση περίπου μιας ώρας από την Θεσσαλονίκη, στον δρόμο προς την Έδεσσα, μετά την Χαλκηδόνα. Για τους επισκέπτες της Θεσσαλονίκης αποτελεί μια καλή πρόταση για ημερήσια εκδρομή, σε συνδυασμό με άλλα ενδιαφέροντα αξιοθέατα της περιοχής που δεν είναι λίγα. Το "στήσιμο" του Μουσείου είναι εξαιρετικό και τα εκθέματα του έχουν τεράστιο ενδιαφέρον. “Αναγκάζουν” τον επισκέπτη να αφιερώσει χρόνο για να τα δει με προσοχή, να τα “ευχαριστηθεί”. Φεύγοντας θα έχει αποκτήσει μια πλήρη εικόνα για το μεγαλείο της Αρχαίας Μακεδονίας, τα δημιουργήματα της, την καθημερινή ζωή, και την πρωτεύουσας της.

Για περισσότερες φωτο
πηγή:https://www.facebook.com

video από την Επίσκεψη και Ξενάγηση

Παρασκευή, 3 Απριλίου 2015

Διευρυμένο ωράριο στους αρχαιολογικούς χώρους ζητά το Ποτάμι


Διευρυμένο ωράριο στους αρχαιολογικούς χώρους ζητά το Ποτάμι



Την επέκταση του μέτρου διευρυμένου ωραρίου σε αρχαιολογικούς χώρους ζητούν βουλευτές του Ποταμιού.
Οι βουλευτές Νίκος Ορφανός και Χριστίνα Ταχιάου κατέθεσαν ερώτηση προς τον Υπουργό Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων, με την οποία ζητούν, ενόψει της έναρξης της τουριστικής περιόδου, να λειτουργούν με διευρυμένο ωράριο οι αρχαιολογικοί χώροι.
OLYMPUS DIGITAL CAMERAΤο μέτρο του διευρυμένου ωραρίου σε αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία, που εφαρμόστηκε πρώτη φορά πέρσι για 33 χώρους, αυξάνοντας τη ροή των επισκεπτών και τα έσοδα, θα πρέπει, σύμφωνα με το Ποτάμι, να επεκταθεί ή να εφαρμοστεί καθολικά και σε μόνιμη βάση.
Όπως αναφέρεται στη σχετική επερώτηση, «για το Ποτάμι, ο Πολιτιστικός Τουρισμός, αποτελεί ένα από τα κυριότερα μέσα μιας σύγχρονης στρατηγικής για την ανάπτυξη ενός νέου παραγωγικού μοντέλου για τη χώρα και το μέτρο επέκτασης του ωραρίου σε όλους τους αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία, καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, είναι το πρώτο αυτονόητο βήμα για την ανάπτυξη του Πολιτιστικού Τουρισμού».

Πέμπτη, 2 Απριλίου 2015

Ο Ξυδάκης αδειάζει την «Καθημερινή»



ΑΦΟΡΜΗ ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΓΙΑ ΤΟ ΙΔΡΥΜΑ ΣΤΑΥΡΟΣ ΝΙΑΡΧΟΣ

Ο Ξυδάκης αδειάζει την «Καθημερινή»




Μια επιστολή με την οποία διαψεύδει κατηγορηματικά το δημοσίευμα της Καθημερινής με τίτλο « Η κυβέρνηση “πέταξε” χορηγία 3 εκατ. ευρώ από το Ίδρυμα Νιάρχος» έστειλε το υπουργείο Πολιτισμού, μετά και την αιχμηρή επιστολή του Ιδρύματος Νιάρχος στην εφημερίδα για το ίδιο θέμα.

Μεταξύ άλλων η ανακοίνωση για το άρθρο – που φιλοξενούσε και δηλώσεις του ίδιου του Νίκου Ξυδάκη- γράφει πως «Όλα τα παραπάνω καταρρίπτουν πλήρως τους τίτλους και το πνεύμα του ρεπορτάζ της εφημερίδας, αφήνοντας έκθετους όλους όσοι έσπευσαν να μιλήσουν για «απόρριψη» ή «επιστροφή» δωρεών.»

Ακολουθεί αναλυτικά η ανακοίνωση του Υοπυργείου Πολιτισμού

«Στο φύλλο της εφημερίδας Καθημερινή, της Τρίτης 31 Μαρτίου, δημοσιεύθηκε ρεπορτάζ με παραπλανητικό τίτλο στην πρώτη σελίδα « Η κυβέρνηση “πέταξε” χορηγία 3 εκατ. ευρώ από το Ίδρυμα Νιάρχος».
Το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος με επιστολή του προς την εφημερίδα Καθημερινή (Αρ. φύλλου 28.908, Τετάρτη 1 Απριλίου 2015, σελίδα 10) και το Υπουργείο Πολιτισμού δηλώνει κατηγορηματικά ότι: «δεν έχει εγκρίνει καμία σχετική δωρεά προς το Υπουργείο Πολιτισμού για τη στήριξη του συγκεκριμένου πιλοτικού σχεδίου , την οποία το Υπουργείο να “επέστρεψε”». Και συμπληρώνει: «Θεωρούμε πως η επιλογή του τίτλου του άρθρου σας είναι ανακριβής, ενώ παρακαλούμε να γίνουν οι απαραίτητες προσθήκες και διορθώσεις στο ρεπορτάζ σας, για την ορθή και πιο ολοκληρωμένη ενημέρωση του αναγνωστικού κοινού».
Στην επιστολή επιπλέον αναφέρεται: «Είχε ξεκινήσει μια συζήτηση μεταξύ της Γενικής Γραμματείας του Υπουργείου και του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος για τη διερεύνηση του πλαισίου, μέσα στο οποίο το Ίδρυμα θα μπορούσε να συμβάλει οικονομικά στην υλοποίηση του εν λόγω σχεδίου, η οποία ωστόσο δεν ολοκληρώθηκε και ως εκ τούτου δεν έχει εγκριθεί μέχρι σήμερα οποιαδήποτε σχετική δωρεά εκ μέρους του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος».

Όλα τα παραπάνω καταρρίπτουν πλήρως τους τίτλους και το πνεύμα του ρεπορτάζ της εφημερίδας, αφήνοντας έκθετους όλους όσοι έσπευσαν να μιλήσουν για «απόρριψη» ή «επιστροφή» δωρεών.

Πέραν τούτων: η συνεργασία του Υπουργείου Πολιτισμού με το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος στο πλαίσιο κοινών δράσεων ήταν και παραμένει άριστη, με διαφάνεια και προς όφελος του δημοσίου συμφέροντος.»
Πηγή: Ο Ξυδάκης αδειάζει την «Καθημερινή» | iefimerida.grhttp://www.iefimerida.gr/news/199380/o-xydakis-adeiazei-tin-kathimerini#ixzz3W6G8Dd6r

Εκδήλωση για τις εορτές του Πάσχα από την Εφορεία Αρχαιοτήτων Πέλλας

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ




Στο πλαίσιο του πνεύματος του Πάσχα η Εφορεία Αρχαιοτήτων Πέλλας θα

πραγματοποιήσει το 
Σάββατο 4 Απριλίου 2015 την ακόλουθη εκδήλωση:
«Άρρητος Θρήνος – Λύπη Αμίλητη»: μέσα από την εικόνα, τον αφηγηματικό και
τον ποιητικό λόγο, την απαγγελία και την υποκριτική, θα παρουσιαστούν μορφές του
παρελθόντος που μπόρεσαν -μέσα από τον θρήνο- να κατευνάσουν τον πόνο από
τον χαμό προσφιλών τους προσώπων. Κυρίαρχες οι μορφές που βίωσαν τον αφόρητο
πόνο, την ανείπωτη οδύνη, με την Παναγία να πρωτοστατεί και να γίνεται σύμβολο
της κάθε πονεμένης μάνας.

Αφήγηση: Νικόλαος Παππάς (Αρχαιολόγος)
Απαγγελία: Τάσος Παπαναστασίου (Ηθοποιός).
Στα ενδιάμεσα κενά θα ακουστούν στίχοι και μουσική επώνυμων
δημιουργών.
Χαιρετισμοί εκδήλωσης: Ελισάβετ Τσιγαρίδα (Προϊσταμένη Εφορείας Αρχαιοτήτων Πέλλας), Γιώργος Σκιαδαρέσης (Προϊστάμενος Τμήματος Βυζαντινών Αρχαιοτήτων).
(Αρχαιολογικό Μουσείο Πέλλας, Ώρα: 18.00)

Η είσοδος θα είναι ελεύθερη για το κοινό.
ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΠΕΛΛΑΣ
580 05, Πέλλα
Τηλ. 23820 31160
Πληροφορίες: Νικόλαος Παππάς, Αρχαιολόγος
Αριθμ. Τηλ/τυπίας: 23820 33092
Ηλ. Δ/νση: pella.museum@gmail.com - efapel@culture.gr

Δευτέρα, 30 Μαρτίου 2015

Στύριξη απο τον Σύλλογο Υπαλλήλων ΥΠ.ΠΟ. Β. Ελλάδος στην 4ωρη στάση εργασίας της ΠΕΥΦΑ

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ Β. ΕΛΛΑΔΟΣ
ΠΡ. ΚΟΡΟΜΗΛΑ  51 τ.κ. 54622 (Κτίριο Ε.Δ.Ο.Θ.) ΤΗΛ: 2310/284250  FAX: 2310/284251
E- mail: silyppo@otenet.gr    -    Site: www.silyppo.gr
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Θεσσαλονίκη: 30/03/2015
Αριθ. Πρωτ: 4364



Ο Σύλλογος Υπαλλήλων ΥΠ.ΠΟ. Β. Ελλάδος, στηρίζει την 4ωρη στάση εργασίας της Πανελλήνιας Ένωσης Υπαλλήλων Φύλαξης Αρχαιοτήτων (ΠΕΥΦΑ) στις 30/03/2015 και ώρα 8:00 π.μ έως 12:00 μ.μ., με κύριο αίτημα της την πρόσληψη φυλακτικού προσωπικού για την εύρυθμη λειτουργία των Αρχαιολογικών χώρων.

Αποκορύφωμα της έλλειψης φυλάκων είναι κάποιοι χώροι να μην είναι καθόλου επισκέψιμοι (πχ. ο Πύργος Τριγωνίου, το Ανάκτορο του Γαλέριου κτλ.) και κάποιοι να είναι επισκέψιμοι εκ περιτροπής όπως ένας από τους σημαντικότερους Αρχαιολογικούς Χώρους της Θεσσαλονίκης, η Ρωμαϊκή Αγορά.

Καλούμε την πολιτική ηγεσία να καλύψει το συντομότερο δυνατό τις ανάγκες που υπάρχουν, σε φυλακτικό προσωπικό.


         Για το Δ.Σ.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                            Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ


ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ ΣΩΤΗΡΗΣ                           ΒΕΡΓΙΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ


Παρασκευή, 27 Μαρτίου 2015

Στάση εργασίας από 08:00-12:00 στα Μουσεία και Αρχαιολογικούς χώρους την 30/3/15

ΠΕΥΦΑ: Στάση εργασίας 30/3/15 08:00-12:00




Δελτίο τύπου για στάση εργασίας


ΠΕΥΦΑ: Στάση εργασίας 30/3/15 08:00-12:00Για ακόμη μία χρονιά φτάνουμε στην 1η Απριλίου, ημέρα κατά την οποία ξεκινά η εφαρμογή του διευρυμένου ωραρίου στα μεγάλα Μουσεία και τους επιλεγμένους Αρχαιολογικούς χώρους. Φτάνουμε στην  ήμερα που έχει χαρακτηριστεί, ακόμη και από επίσημα στόματα, ως η ουσιαστική αφετηρία  της «τουριστικής σεζόν» για τη χώρα μας. Μία χώρα για την οποία ο τουρισμός αποτελεί τη βαριά της βιομηχανία και ταυτόχρονα την ελπίδα της για «ανάσα» στα ταμεία, τόσο του κράτους, όσο και των επιχειρήσεων, που βρίσκονται μεταξύ «σφύρας και άκμονος», λόγω της τραγικής οικονομικής κρίσης που βιώνουμε για 6ο πλέον έτος.
               Δυστυχώς η πραγματικότητα μας φέρνει για μία ακόμη χρονιά, να είμαστε, όλοι εμείς που έχουμε ταχθεί να υπηρετούμε και να διαφυλάττουμε τα Μνημεία του Ελληνικού Πολιτισμού, στο ίδιο έργο θεατές. Τα Μουσεία και οι Αρχαιολογικοί χώροι «υποδέχονται» το διευρυμένο ωράριο υποστελεχωμένα σε  προσωπικό και δη σε φυλακτικό που είναι απαραίτητο για την εύρυθμη και ασφαλή λειτουργία τους.
               Η Π.Ε.Υ.Φ.Α. με υπομνήματα της σε όλες τις πολιτικές ηγεσίες του ΥΠ.ΠΟ.Α., και όχι μόνο, δεν έχει σταματήσει ούτε στιγμή να διατυμπανίζει την ανάγκη για άμεση πρόσληψη μόνιμου φυλακτικού προσωπικού σε Μουσεία και Αρχαιολογικούς χώρους για την κάλυψη των πρόδηλων αναγκών στον τομέα της φύλαξης-πληροφόρησης.  Πόσο μάλλον τα τελευταία χρόνια που η «αιμορραγία» σε προσωπικό έχει γίνει ακόμη μεγαλύτερη , λόγω της συνταξιοδότησης μεγάλου αριθμού συναδέλφων.
               Καλούμε την πολιτική ηγεσία να σκύψει πάνω στο ζήτημα και να δώσει μία καθαρή λύση και όχι να συνεχίζει το φαινόμενο, όπως  κάθε χρόνο, και πάντα την τελευταία στιγμή, να  προσλαμβάνονται εκατοντάδες συμβασιούχοι συνάδελφοι.  Εργαζόμενοι «μίας χρήσης» δηλαδή, οι οποίοι μέχρι να αποκτήσουν τη στοιχειώδη γνώση των καθηκόντων τους, τελειώνει η σύμβασή τους. Αυτή η λογική σε καμία περίπτωση δεν συνάδει  -στις δηλώσεις τουλάχιστον-  να αποκαλείται ο τουρισμός η «βαριά βιομηχανία της χώρας» και ο Ελληνικός Πολιτισμός βασικός πυλώνας αυτής.
               Η φύλαξη και η προστασία του Ελληνικού Πολιτισμού είναι ύψιστο Εθνικό καθήκον, είναι υποχρέωση όλων των κυβερνήσεων να πράττουν καθετί αναγκαίο, ώστε να παραδίδονται  ανέπαφα τα Μνημεία  μας στις επόμενες γενιές. Η φύλαξη και η προστασία τους πρέπει να αντιμετωπίζεται όπως η άμυνα και η τάξη της χώρας.
               Εκτός όμως από τα παραπάνω ως Π.Ε.Υ.Φ.Α. αντιμετωπίζουμε το μεγάλο  ζήτημα της συγχώνευσης του ΥΠ.ΠΟ.Α με το Υπουργείο Παιδείας, βιώνοντας και πάλι την ίδια αποτυχημένη έμπνευση, όπως  την βιώσαμε το καλοκαίρι του 2012. Όπως είναι φυσικό είμαστε κάθετα αντίθετοι με αυτή την ενέργεια και αγωνιζόμαστε μαζί με την Π.Ο.Ε-ΥΠ.ΠΟ. για την επανίδρυση του  αυτόνομου Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, διαφορετικά είναι σίγουρη η σταδιακή κατάργησή του με μεγάλες συνέπειες για τον Τουρισμό μας.
               Επίσης, ως Π.Ε.Υ.Φ.Α. έχουμε εκφράσει την αντίθεση μας στο νέο Οργανισμό λειτουργίας του Υπουργείου, τον οποίο θεωρούμε αναποτελεσματικό, συγκεντρωτικό και  αντιαναπτυξιακό.
               Τέλος, σε ότι αφορά το θέμα   που προέκυψε με τις «σκέψεις» του κ. Ξυδάκη  για μετατροπή μεγάλων Μουσείων της χώρας σε Ν.Π.Δ.Δ. η θέση της Π.Ε.Υ.Φ.Α. είναι πως μία τέτοια ενέργεια δεν έχει να προσφέρει καμία βελτίωση στη λειτουργία τους και στη Δημόσια Διοίκηση, αλλά αντιθέτως θα επιφέρει μεγάλα προβλήματα. Τα αποτελέσματα της  λειτουργίας  των Ν.Π.Δ.Δ τα βιώνουμε καθημερινά. Χαρακτηριστικά είναι, εξάλλου, τα παραδείγματα της Εθνικής Πινακοθήκης κτλ με τις σοβαρές αρνητικές συνέπειες για τους εργαζόμενους και όχι μόνο. Και βέβαια, σε οποιαδήποτε τέτοια ενέργεια θα προβάλουμε σθεναρή αντίσταση.
Για  όλους τους παραπάνω λόγους η Εκτελεστική Γραμματεία της Π.Ε.Υ.Φ.Α αποφάσισε ομόφωνα:
               Την προκήρυξη 4ωρης προειδοποιητικής στάσης εργασίας για την Δευτέρα 30η Μαρτίου 2015 σε όλα τα Μουσεία και Αρχ/κους Χώρους της Χώρας. Δηλαδή, θα παραμείνουν κλειστά και μη επισκέψιμα για το κοινό τις ώρες από 08:00-12:00. Οι αρχιφύλακες κάθε Μουσείου και Χώρου θα έχουν φροντίσει για το απαραίτητο προσωπικό ασφαλείας όπως συμβαίνει κάθε φορά.
Από την ως άνω απόφαση εξαιρούμε τον Αρχ/κο χώρο της Ακρόπολης, ο οποίος θα λειτουργήσει κανονικά.

Για την Εκτελεστική Γραμματεία
της ΠΕΥΦΑ

  Με το ίδιο θέμα:1)http://www.dikaiologitika.gr
                                    2)http://www.in2life.gr

Τετάρτη, 25 Μαρτίου 2015

Υπόμνημα ΑΔΕΔΥ για το Νομοσχέδιο Κατρούγκαλου

Υπόμνημα ΑΔΕΔΥ για το Νομοσχέδιο Κατρούγκαλου


Υπόμνημα ΑΔΕΔΥ για το Νομοσχέδιο Κατρούγκαλου


Από την Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ.
2015.03.24 – Υπόμνημα προς Αναπλ. Υπουργό Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης κ. Κατρούγκαλο
ΥΠΟΜΝΗΜΑ
Κύριε Υπουργέ,
Οι αγώνες των εργαζομένων στο Δημόσιο και ιδιαίτερα οι εμβληματικοί και ανυποχώρητοι αγώνες των απολυμένων και διαθέσιμων την προηγούμενη περίοδο, απονομιμοποίησαν την πολιτική των απολύσεων και της συρρίκνωσης των κοινωνικών αγαθών.
Οι ρυθμίσεις του νομοσχεδίου με τίτλο «Εκδημοκρατισμός της διοίκησης – Καταπολέμηση Γραφειοκρατίας και Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση – Αποκατάσταση Αδικιών και άλλες διατάξεις» ικανοποιούν ορισμένα από τα κεντρικά αιτήματα της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. της τελευταίας περιόδου, όπως η ακύρωση των διαθεσιμοτήτων και των απολύσεων και η επαναφορά των συναδέλφων στην ενεργό υπηρεσία, η κατάργηση της αυτοδίκαιης αργίας, η κατάργηση της διαδικασίας επαναπροσδιορισμού των κριτηρίων μετατροπής των συμβάσεων σε Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου (ΙΔΑΧ), η μονιμοποίηση των συναδέλφων ΙΔΑΧ και η κατάργηση της πολιτικής επιστράτευσης των απεργών.
Ειδικότερα, όμως, σε ότι αφορά την επαναφορά των απολυμένων και διαθέσιμων, εκφράζουμε τη ριζική μας αντίθεση στην πρόθεση της Κυβέρνησης να περιορίσει ακόμη περισσότερο τις αναγκαίες προσλήψεις προσωπικού στο Δημόσιο αφαιρώντας, από τον ανεπαρκή αριθμό των 15.000 προβλεπόμενων νέων διορισμών, τον αριθμό των υπαλλήλων που επανέρχονται στην υπηρεσία. Την ώρα που ο Δημόσιος Τομέας έχει «χάσει» τα τελευταία χρόνια πάνω από 250.000 εργαζόμενους με αποτέλεσμα τη δραματική συρρίκνωση όλων των υπηρεσιών του, είναι απαραίτητες νέες προσλήψεις μόνιμου προσωπικού με στόχο την επαρκή στελέχωση των Δημόσιων Υπηρεσιών με προτεραιότητα στην Υγεία, στην Παιδεία, στην Κοινωνική Ασφάλιση, στην Αυτοδιοίκηση, στους ελεγκτικούς μηχανισμούς και γενικότερα σε όλες τις δομές που συμβάλλουν στην άμβλυνση των κοινωνικών συνεπειών της κρίσης. Η Α.Δ.Ε.Δ.Υ. συνεχίζει να αγωνίζεται για την κατάργηση των επισφαλών μορφών εργασίας και την κατοχύρωση της μόνιμης και σταθερής εργασίας με πλήρη μισθολογικά, ασφαλιστικά, συνταξιοδοτικά και εργασιακά δικαιώματα.
Παράλληλα, όμως, παραμένουν ανεκπλήρωτα σημαντικά αιτήματα των εργαζομένων στο Δημόσιο όπως η κατάργηση του θεσμικού πλαισίου της αξιολόγησης των Δημοσίων Υπαλλήλων και των εκπαιδευτικών.
Δεν ικανοποιείται, επίσης, το αίτημα της άμεσης επανακατάταξης των Δημοσίων Υπαλλήλων σε μισθολογικά κλιμάκια και βαθμούς με βάση την πραγματική προϋπηρεσία.
Η Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ., συνεπώς, επιμένει να συμπεριληφθούν στο νομοσχέδιο οι παρακάτω προτεραιότητες για τους εργαζόμενους στο Δημόσιο:
1. Να καταργηθούν τα άρθρα 30 έως και 41 του Ν.4250/2014 για την αξιολόγηση και τον υποτιθέμενο επανέλεγχο μετατροπής των συμβάσεων από ΙΔΟΧ σε ΙΔΑΧ που μοναδικό στόχο είχαν να οδηγήσουν χιλιάδες εργαζόμενους στη διαθεσιμότητα και στην απόλυση.
2. Να καταργηθεί, επίσης το νομοθετικό πλαίσιο για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών (Ν.4024/2011, Ν.4142/2013, Ν.3848/2010, Ν.3679/2010, Π.Δ.153/2013).
3. Άμεση επανακατάταξη των Δημοσίων Υπαλλήλων σε μισθολογικά κλιμάκια και βαθμούς με βάση την πραγματική τους προϋπηρεσία στο Δημόσιο και Ιδιωτικό Τομέα. Κατάργηση των άρθρων 7,8 και 9 του Ν.4024/2011 και κατοχύρωση της ακώλυτης μισθολογικής και βαθμολογικής εξέλιξης.
4. Κατάργηση της ρύθμισης που προβλέπει ότι η κύρια σύνταξη προσδιορίζεται με το Μισθολογικό Κλιμάκιο που είχαν οι υπάλληλοι πριν την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 38 παρ 5 του Ν.3986/2011 (Έναρξη ισχύος από 1/7/2011). Υπολογισμός της σύνταξης με επανακατάταξη με βάση το χρόνο υπηρεσίας στα μισθολογικά κλιμάκια.
Σε ότι αφορά στο κεφάλαιο της αποκατάστασης αδικιών και επαναφοράς προσωπικού πρέπει να ενσωματωθούν οι παρακάτω σημαντικές προσθήκες και τροποποιήσεις:
1. Να καταργηθεί ο θεσμός της διαθεσιμότητας
Προσθήκη στο άρθρο 20 παρ.3:
Καταργούνται το άρθρο 90 Ν.4172/2013 και η υποπαράγραφος Ζ2 του Ν.4093/2012
2. Να αναγνωριστεί πλήρως η υπηρεσία της διαθεσιμότητας
Προσθήκη στο άρθρο 20 ως παρ. 4:
Ο χρόνος της διαθεσιμότητας καθώς και το χρονικό διάστημα που παρέμειναν απολυμένοι οι υπάλληλοι που εντάσσονται στο παρόν κεφάλαιο, συνυπολογίζεται αυτοδίκαια για κάθε υπηρεσιακή και μισθολογική μεταβολή και για όλα τα ασφαλιστικά συνταξιοδοτικά δικαιώματα των υπαλλήλων.
3. Να ενταχθούν στην επαναφορά προσωπικού αυτοί που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα – κινητικότητα με το Ν.4093/2012 (Κεφ. Ζ΄του πρώτου άρθρου)
4. Να προβλέπεται η δυνατότητα να ζητήσουν την επαναφορά τους και οι υπάλληλοι για τους οποίους έχουν εκδοθεί οριστικοί πίνακες διάθεσης (τροποποίηση της παρ.2α του άρθρου 23). Επίσης να μπορούν να υποβάλουν αίτηση για την επαναφορά τους στις θέσεις που κατείχαν ή στα Υπουργεία που υπάγονταν οργανικά και οι υπάλληλοι που έχουν τοποθετηθεί σε άλλες υπηρεσίες ή σε άλλα Υπουργεία.
5. Στο πεδίο εφαρμογής του Κεφαλαίου Γ΄ του νομοσχεδίου (άρθρο 20 παρ.1ε) να συμπεριληφθούν και οι υπάλληλοι που ανήκαν οργανικά σε Ν.Π.Δ.Δ. και Ν.Π.Ι.Δ. τα οποία καταργήθηκαν με τις διατάξεις των Νόμων 3895/2010 και 4002/2011 (ΟΣΚ, ΙΓΜΕ, Δήμητρα κ.λπ.)
6. Να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα ορισμένων κλάδων (π.χ. καθαρίστριες τετράωρης απασχόλησης του Υπουργείου Οικονομικών), με εξομοίωση των εργασιακών τους δικαιωμάτων και στην κατεύθυνση της κάλυψης υπαρκτών και πάγιων αναγκών.
Γενικότερα, προσωπικό με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου μερικής απασχόλησης να υπαχθεί σε καθεστώς πλήρους απασχόλησης και τη μετατροπή της σύμβασής του από αορίστου χρόνου σε δημοσίου δικαίου.
7. Να προωθηθεί η άμεση επαναπρόσληψη των 300 περίπου καθαριστριών του Υπουργείου Οικονομικών που απασχολούνταν στις Εφορείες με μηνιαίες συμβάσεις έργου για μια δεκαετία περίπου, μέχρι τις 31/12/2012.
8. Να δοθεί η δυνατότητα και για το προσωπικό όλων των άλλων ειδικοτήτων και κλάδων (εκτός, δηλαδή, από τους εκπαιδευτικούς, σχολικούς φύλακες και διοικητικούς των ΑΕΙ) δύναται να επανέλθει σε συνιστώμενες οργανικές (και όχι προσωποπαγείς) θέσεις στο Υπουργείο που υπαγόταν οργανικά εφόσον καταθέσει αίτηση που υποβάλλεται εντός δέκα (10) ημερών από τη δημοσίευση του Νόμου (τροποποίηση της παρ.4 του άρθρου 23 και αντιστοίχηση της με την παρ.2 του άρθρου 24). Δηλαδή η διαδικασία πλήρωσης θέσεων με εθελοντική κινητικότητα (άρθρο 21), για όσους προβλέπεται, να αποσυνδεθεί από την επαναφορά (εντός δεκαημέρου) όλων των απολυμένων και σε καθεστώς διαθεσιμότητας υπαλλήλων. Να δοθεί η δυνατότητα επαναφοράς και στους υπαλλήλους της δημοτικής αστυνομίας που έχουν μεταταχθεί σε άλλες υπηρεσίες εκτός της ΕΛ.ΑΣ. (π.χ. φυλακές).
9. Να επιλυθεί το θέμα της αναγνώρισης διαθεσιμότητας για τους 85 εκπαιδευτικούς
Προσθήκη στο άρθρο 24 ως παρ.4:
Εκπαιδευτικοί που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα με τον Ν.4172/13, οι οποίοι δεν υπέβαλλαν αίτηση στις ανακοινώσεις του Υπουργείου ΔΜΗΔ και για τους οποίους δεν έχει εκδοθεί διαπιστωτική πράξη απόλυσης, διατηρούν (από τις 22/3/2014 μέχρι σήμερα) την ίδια υπηρεσιακή και μισθολο9γική κατάσταση με όσους έκαναν τις σχετικές αιτήσεις στια ανακοινώσεις του Υπουργείου ΔΜΗΔ όπως ορίζεται στο άρ.40 του Ν.4250/2014.
10. Οι μόνιμοι υπάλληλοι με σχέση εργασίας δημοσίου δικαίου που υπηρετούσαν στο σταθμό διοδίων των Μαλγάρων με τις διατάξεις του Ν.2450/2014 μεταφέρθηκαν στην «ΕΓΝΑΤΙΑ Α.Ε.» με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, παρόλο που είναι σαφείς οι διατάξεις ακόμη και των μνημονιακών νόμων ότι η μεταφορά προσωπικού γίνεται με την ίδια σχέση εργασίας. Οι παραπάνω είναι οι μόνοι μόνιμοι δημόσιοι υπάλληλοι των οποίων εν μία νυκτί μετατράπηκε η σχέση εργασίας από δημοσίου δικαίου σε ΙΔΑΧ. Είναι αναγκαίο να συμπεριληφθεί πρόβλεψη για αποκατάσταση της εργασιακής τους σχέσης από ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου σε δημοσίου δικαίου όπως ήταν πριν τη μεταφορά τους στην «ΕΓΝΑΤΙΑ Α.Ε.».
11. Στο πλαίσιο της αποκατάστασης των αδικιών πρέπει να λυθεί και το θέμα της περικοπής της υπερβάλλουσας διαφοράς μείωσης των υπαλλήλων που μετατάχθηκαν σε κάποιον άλλο φορέα. Θεωρούμε ότι είναι αδικία, για όποιον μετατάχθηκε (ειδικά λόγω της υποχρεωτικής διαθεσιμο-κινητικότητας), να μη λαμβάνει τις αποδοχές, που είχαν υπολογιστεί για αυτόν με το Ν.4024/2011 στο νέο φορέα. Συναφή εγκύκλιο είχε εκδώσει ο Υπουργός Εσωτερικών με θέμα «Ενδοαυτοδιοικητική κινητικότητα και καταβολή υπερβάλλουσας διαφοράς», με αριθμ. πρωτ. 36871/26-09-2014. Αυτή, όμως, δεν εφαρμόστηκε, αφού διατηρείται η διαφωνία του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους για το θέμα. Μια νομοθετική ρύθμιση που θα καθορίζει, πως η υπερβάλλουσα διαφορά μείωσης καταβάλλεται και μετά τη μετάταξη του υπαλλήλου σε άλλο φορέα, με έναρξη ισχύος της από την ημερομηνία εφαρμογής του ενιαίου μισθολογίου (1/11/2011), μπορεί να επιλύσει το ζήτημα.
12. Να προβλεφθεί η δυνατότητα επαναφοράς όσων εξαναγκάσθηκαν να υποβάλουν αίτηση παραίτησης και συνταξιοδοτήθηκαν με ιδιαίτερα επαχθείς όρους.
13. Υπάλληλοι με σχέση εργασίας ιδιωτικού χρόνου που εργάζονταν στις Αθλητικές Ομοσπονδίες να επανέλθουν στην Υπηρεσία τους. Οι παραπάνω υπάλληλοι απολύθηκαν παράνομα και καταχρηστικά καθώς καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες της Υπηρεσίας.
Για την πολιτική επιστράτευση
Είναι αναγκαίο να καταργηθεί ολόκληρο το Ν.Δ.17/1974 και όχι μόνο το άρθρο 23 του Ν.Δ.17/1974. Υπενθυμίζουμε ότι με βάση το άρθρο 23 του Ν.Δ.17/1974 και την επίκληση έκτακτης ανάγκης έγινε η πολιτική επιστράτευση των ναυτεργατών. Επίσης το άρθρο 18 του Ν.Δ.17/1974 δίνει τη δυνατότητα πολιτικής επιστράτευσης σε περίπτωση πολιτικής κινητοποίησης.
Ζητάμε επίσης να απαλειφθεί η φράση «…ανάγκης που μπορεί να θέσει σε κίνδυνο τη δημόσια υγεία», καθώς θεωρούμε ότι περιορίζει το δικαίωμα της απεργίας σε ΟΤΑ και Νοσοκομεία. Προτείνουμε, λοιπόν, την παρακάτω διατύπωση:
Η πολιτική επιστράτευση ή η με οποιονδήποτε τρόπο επίταξη των υπηρεσιών απεργών απαγορεύονται απολύτως, είτε πριν είτε μετά την κήρυξη της απεργίας. Πολιτική επιστράτευση που έχει κηρυχθεί και δεν έχει ανακληθεί παύει να ισχύει.
Αποκατάσταση της δικαιοσύνης στο Πειθαρχικό πλαίσιο
Είναι επιβεβλημένη η ουσιαστική και θεσμική αντιμετώπιση των σοβαρών προβλημάτων που καθημερινά ανακύπτουν από την υποκειμενική, αυθαίρετη και δυνάμει γενικευμένη εφαρμογή των διατάξεων της αυταρχικής και αντιδημοκρατικής τροποποίησης του πειθαρχικού δικαίου των δημοσίων υπαλλήλων, με τις οποίες αυξάνονται και διευρύνονται οι περιπτώσεις επιβολής του μέτρου της αργίας, ακόμα και χωρίς τη γνωμοδότηση του αρμόδιου πειθαρχικού συμβουλίου, απλά και μόνο με την άσκηση πειθαρχικής δίωξης, για οποιοδήποτε πειθαρχικό παράπτωμα, ακόμα και ήσσονος σημασίας, καταργώντας έτσι το συνταγματικά κατοχυρωμένο και προβλεπόμενο από διεθνείς συμβάσεις που έχει υπογράψει η χώρα μας τεκμήριο της αθωότητας. Πέραν, λοιπόν, των όσων προβλέπονται στο νομοσχέδιο απαιτούμε να συμπεριληφθούν και τα παρακάτω:
1. Να καταργηθούν συνολικά οι μνημονιακοί νόμοι που διαμόρφωσαν το αυταρχικό πλαίσιο για τους Δημοσίους Υπαλλήλους (Ν.4057/2012 και παράγραφος Ζ του Ν.4093/12).
2. Ακύρωση και των αργιών και των ποινών που έχουν επιβληθεί με τις καταργούμενες διατάξεις.
3. Να γίνει άμεση παύση των πειθαρχικών και λοιπών διώξεων ενάντια σε εργαζόμενους που συμμετείχαν στην απεργία-αποχή που προκήρυξε η Α.Δ.Ε.Δ.Υ. αλλά και των αιρετών της Τοπικής Αυτοδιοίκησης που αντιστάθηκαν και συνέδραμαν στον αγώνα των εργαζομένων.
4. Κατάργηση της ρύθμισης που χαρακτηρίζει πειθαρχικό παράπτωμα τη μη αυτο-απογραφή σε ηλεκτρονικές εφαρμογές.
5. Να διατυπωθεί σαφώς η αναστολή εκτέλεσης πειθαρχικής ποινής μέχρις ότου τελεσιδικήσει το ποινικό σκέλος.
6. Να απαλειφθεί πλήρως το πειθαρχικό αδίκημα «της αναξιοπρεπούς συμπεριφοράς εντός και εκτός υπηρεσίας», που με την ασάφειά του έχει δημιουργήσει «βιομηχανία» πειθαρχικών διώξεων.
7. Να απαλειφθεί το πειθαρχικό αδίκημα της «παραβίασης υποχρέωσης εχεμύθειας» το οποίο χρησιμοποιείται για να αποτρέψει καταγγελίες αυθαιρεσιών της διοίκησης.
8. Να μην συμπεριληφθεί στα πειθαρχικά παραπτώματα η «αδικαιολόγητη μη εξυπηρέτηση πολιτών και μη έγκαιρη διεκπεραίωση των υποθέσεων τους σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις», λόγω της μεγάλης αποψίλωσης των υπηρεσιών του δημοσίου.
Μετατροπή θέσεων προσωπικού ΙΔΑΧ σε θέσεις μονίμων υπαλλήλων
Η ενιαία μόνιμη σχέση εργασίας στο Δημόσιο καθώς και η πρόσληψη μόνιμου προσωπικού για την κάλυψη των πάγιων αναγκών των υπηρεσιών αποτελούσαν πάντα και αποτελούν βασικά αιτήματα του Δημοσιοϋπαλληλικού κινήματος .
Δυστυχώς, οι κυβερνητικές πολιτικές των προηγούμενων δεκαετιών οδήγησαν στην επέκταση και διεύρυνση των ελαστικών σχέσεων εργασίας στο Δημόσιο, με δυσμενείς επιπτώσεις στους εργαζομένους αλλά και στη λειτουργία των Δημόσιων Υπηρεσιών.
Συνεπώς η πρόβλεψη για μετατροπή των θέσεων προσωπικού ΙΔΑΧ σε θέσεις μονίμων υπαλλήλων (Άρθρο 15 του νομοσχεδίου) είναι ένα θετικό βήμα στην παραπάνω κατεύθυνση.
Η Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. κρίνει σκόπιμο στους υπαλλήλους που θα μονιμοποιηθούν να δοθεί η δυνατότητα επιλογής. Αυτό σημαίνει όσοι θέλουν να διατηρήσουν το ασφαλιστικό καθεστώς που είχαν μέχρι τώρα και όσοι επιθυμούν να μπορούν να ενταχθούν στα ασφαλιστικά ταμεία του Δημοσίου.
Ένα δεύτερο ζήτημα είναι ότι μετατρέπονται οι θέσεις ΙΔΑΧ σε θέσεις μόνιμων «εφόσον κατέχουν τα προβλεπόμενα από την κείμενη νομοθεσία γενικά προσόντα διορισμού και τα ειδικά προσόντα του κλάδου». Αν εδώ υπολογίζονται τα κριτήρια του ΑΣΕΠ σήμερα, ο ΑΣΕΠ απαιτεί και επάρκεια σε υπολογιστές και άλλα που οι παλιοί ΙΔΑΧ δεν υπάρχει περίπτωση να τα έχουν. Πρέπει να προσδιοριστεί αυτό με βάση τα προσόντα που ζητούνταν για τους ΙΔΑΧ και όχι τα σημερινά.
Η διαδικασία μετατροπής των ΙΔΑΧ, επειδή υπάρχουν ΙΔΑΧ που θα υποστούν βλαπτική μεταβολή (υπάρχουν ΙΔΑΧ που θα χάσουν βαρέα ή ακόμη και την προβλεπόμενη αποζημίωση εάν αλλάξουν καθεστώς), θα πρέπει να γίνει αποδεκτή από το Υπουργείο η προαιρετικότητα της ρύθμισης. Επίσης, ζητάμε τη διευκρίνιση ή και απαλειφή της πρόβλεψης του άρθρου 1 «εφόσον κατέχει τα προβλεπόμενα από την κείμενη νομοθεσία γενικά προσόντα διορισμού και τα ειδικά προσόντα του κλάδου, σε θέσεις του οποίου διορίζονται¨, εφόσον δημιουργεί προβλήματα σε πολλούς που δεν έχουν γενικά και ειδικά προσόντα (ECDL – ξένες γλώσσες κοκ) που προστέθηκαν σε μεταγενέστερα προσοντολόγια του ΑΣΕΠ από την εποχή που διορίστηκαν. Ακόμη, να είναι σαφές πως όσοι δεν γίνουν μόνιμοι για οποιονδήποτε λόγο (π.χ. απουσία προσόντων) θα παραμείνουν ΙΔΑΧ με το καθεστώς που είναι τώρα.
Τέλος, ζητάμε να συμπεριληφθούν στη ρύθμιση:
1. Οι ΙΔΑΧ που εργάζονται με δικαστικές αποφάσεις, τελεσίδικες ή μη.
2. Οι ΙΔΑΧ που εργάζονται από το 2009 στους Δήμους και σε άλλες Υπηρεσίες του Δημοσίου με οριστικούς πίνακες του ΑΣΕΠ χωρίς να έχει εκδοθεί ΦΕΚ διορισμού μέχρι σήμερα.
Συλλογικές διαπραγματεύσεις στο Δημόσιο
Η Α.Δ.Ε.Δ.Υ. αγωνιζόταν πάντα για την κατοχύρωση των ελεύθερων συλλογικών διαπραγματεύσεων στο Δημόσιο.
Η πολιτική των προηγούμενων Κυβερνήσεων δεν αναγνώρισε το δικαίωμα των εργαζομένων στο Δημόσιο να συνάπτουν γενικές και κλαδικές συλλογικές συμβάσεις με το κράτος.
Η Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ., σε ότι αφορά το Κεφάλαιο Α2 για τις συλλογικές διαπραγματεύσεις στο Δημόσιο, εκτιμά ότι, επειδή το θέμα είναι πολύ σοβαρό και απαιτεί συνολική και οριστική ρύθμιση που να στηρίζεται στη συμβολή του συνδικαλιστικού κινήματος, και της επιστημονικής κοινότητας, θα πρέπει να αποσυρθεί, ώστε μέσα σε τακτό χρονικό διάστημα να διαμορφωθεί το αναγκαίο θεσμικό πλαίσιο.
Κύριε Υπουργέ,
Η Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. απαιτεί να συμπεριληφθούν στο νομοσχέδιο που πρέπει να κατατεθεί το συντομότερο δυνατό για ψήφιση στη Βουλή, οι παραπάνω σημαντικές προσθήκες και τροποποιήσεις.
Για την Α.Δ.Ε.Δ.Υ. η άμεση επαναφορά των απολυμένων και σε διαθεσιμότητα υπαλλήλων δεν αποσκοπεί μόνο στην αποκατάσταση της νομιμότητας καθώς πρόκειται για προσωπικό που είναι απαραίτητο για τη στοιχειώδη λειτουργία του ήδη υποστελεχωμένου Δημόσιου Τομέα.
Παράλληλα, δίνει τη δυνατότητα επαναλειτουργίας ή ποιοτικής αναβάθμισης δομών του κοινωνικού κράτους, απαραίτητων για την άμβλυνση των συνεπειών της κρίσης. Υπενθυμίζουμε ότι πρόκειται, σε πολλές περιπτώσεις, για ολόκληρους κλάδους προσωπικού (καθαριότητα, φύλαξη σχολικών κτηρίων, τεχνική εκπαίδευση κ.λπ.) οι υπηρεσίες των οποίων εκχωρήθηκαν στον Ιδιωτικό Τομέα, με κόστος πολλαπλάσιο και αμφίβολη ποιότητα υπηρεσιών.
Από την Εκτελεστική Επιτροπή της ΑΔΕΔΥ