Γιάννης Ρίτσος - Στοιχεία ταυτότητος

Σαν σήμερα  στις 11 Νοεμβρίου 1990  πέθανε ο Ποιητής Γιάννης Ρίτσος


Xρονολογία της γέννησής μου πιθανόν το 903 π.X. - εξίσου πιθανόν

το 903 μ.X. Eσπούδασα ιστορία του παρελθόντος και του μέλλοντος

στη σύγχρονη Σχολή του Aγώνα. Eπάγγελμά μου:
λόγια και λόγια, - τι νά 'κανα; Pακοσυλλέκτη με είπαν. Kαι τώντι.
Σύναξα ένα σωρό φτερά στρουθοκαμήλου απ' τα κα- πέλα της υπόγειας Kόρης,
κουμπιά από χλαίνες στρατιωτών, ένα κράνος, δυο φθαρμένα σαντάλια,
μάζεψα ακόμη δυο σπιρτόκουτα και την καπνοσα- κούλα
του Mεγάλου Tυφλού. Στο Ληξιαρχείο, τα τελευταία χρόνια, μού δωσαν
την πλέον απίθανη χρονολογία της γέννησής μου: 1909.
Bολεύτηκα μ' αυτήν, και μένω. Tέλος,
το 3909 κάθισα στο σκαμνί μου να καπνίσω ένα τσι- γάρο. Tότε
κατάφτασαν οι κόλακες· με προσκυνούσαν· μου περ- νούσαν στα δάχτυλα
λαμπρά δαχτυλίδια. Oι ανίδεοι δεν ξέραν
πως τά 'χα φτιάξει εγώ με τ' άδεια τους φυσίγγια πού 'χαν μείνει στους λόφους.
Γι' αυτό ακριβώς, για την ωραία τους άγνοια, τους αντάμειψα πλούσια
με αληθινά πετράδια και διπλάσιες κολακείες. Πάντως
το μόνο σίγουρο: τόπος της γέννησής μου: η Άκρα Mινώα.
http://youtu.be/63FRasDGrhA




Και να αδερφέ μου

που μάθαμε να κουβεντιάζουμε
ήσυχα, ήσυχα κι απλά.
Καταλαβαινόμαστε τώρα
δε χρειάζονται περισσότερα.



Κι αύριο λέω θα γίνουμε
ακόμα πιο απλοί.
Θα βρούμε αυτά τα λόγια
που παίρνουνε το ίδιο βάρος
σ’ όλες τις καρδιές, 
σ’ όλα τα χείλη, 
έτσι να λέμε πια
τα σύκα σύκα
και τη σκάφη σκάφη.



Κι έτσι που να χαμογελάνε οι άλλοι
και να λένε:
"Τέτοια ποιήματα
σου φτιάχνω εκατό την ώρα".
Αυτό θέλουμε κι εμείς.
Γιατί εμείς δεν τραγουδάμε
για να ξεχωρίσουμε, αδελφέ μου, 
απ’ τον κόσμο.
Εμείς τραγουδάμε
για να σμίξουμε τον κόσμο.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Παλαιοντολογικά ευρήματα στην Κρυοπηγή

Συνέντευξη με τον Καθηγητή κ. Γεώργιο Χουρμουζιάδη

Στο νέο Δ.Σ. της πανελλήνιας Ομοσπονδίας συλλόγων μαζικού αθλητισμού και υπεραποστάσεων εξελέγχει ο Δημήτριος Σταθόπουλος

Αποκατάσταση και ανάδειξης του Ιερού Ναού Αγίου Νικολάου Λιβαδερού

Καθηκοντολόγιο Αρχαιοφυλάκων-Ανακοίνωση ΑΡΚΙ

Οικογένεια Μητσοτάκη, ενα ενδιαφέρον πολιτικό case study.

Aποτελέσματα των εκλογών Π.Ε.Υ.Φ.Α. 19-20-21 Ιανουαρίου 2015-Ανακοίνωση ΚΕΦΕ

Έπαινοι για το αρχαιολογικό μουσείο Ιωαννίνων

«Mην κλαις και μην γελάς, μονάχα να καταλαβαίνεις»